een snelle meid...

hoi

ja het zeker een leeg forum hier......

dan maar even een krabbel...

ik ben in feb bevallen van een meid indy-rose.....

ze is nu bijna 6mnd en een vreselike wijs neus.....

gelijk na de geboorte wilde ze eten en had ze haar ogen helemaal open en volgde ze alles.dit tot verbasing van de artsen.met 5/6 weken had ik al een mooie foto met haar op de aankleed kussen op der elleboogjes met haar hoofd al helemaal omhoog.daarna ging alles in snel tempo.nu met met 5 mnd wilde ze al zitten.en nu 4 weken later kan ze bijna los zitten.nu heb ik al 2 jongens maar die waren niet zo snel hoor!!!!ze is ook al uit de kinderwagenbak gegroeit al moet ik zeggen dat die tefenwoordig niet zo groot meer zijn.maar goed ik vind wel dat het baby zijn er snel af is.....bij mijn meisje dan.het lijkt wel of het voorheen niet zo snel ging en dat ze eeuwig baby waren.zelfs al je nu naar het dag menu van het cb kijkt is het al helemaal verandert.een het cb buro ook.nu vind ik dat het een beetje gezeur is van ze.bv een fruit hapje met banaan en liga met sinasappelsap....ik geloof dat heel nederland daar groot op geworden is.en nu word het mij afgeraden ivm de reactie van de stoffen tussen de banaan en de sap!!!!.en dan dat gesprek wat je kreeg in het begip.over of je het allemaal wel red enzo.vreselijk maar ik heb nu wel geleerd ja te zeggen en dan toch je eigen gevoel te doen....

nu ik heb een krabbel gezet nu maar eens kijken of er meer mamas van deze periode kunnen krabbelen......

zou leuk zijn!!!!

groetje rilana

Hoi Rilana,

Zo zeg jullie hebben echt een snelle meid. Ik ben eind februari bevallen van een gezonde dochter die is dus nu net 5 maanden. Maar wat gaat de tijd snel zeg.
Onze meid volgde ook al heel erg snel en herkende ook heel goed de stem van mij en mijn man. Erg leuk om te zien. Ook kon ze haar hoofde vanaf dag 1 al goed rechthouden. En nieuwsgierig dat ze is ze wil echt alles zien.
Wij hebben inmiddels al bijna een maand de bak verruild voor de buggy zeg maar. Dit omdat ze gewoon ontzettend groot is, maar ook omdat het in de bak alleen maar huilen was. Ja hoor mevrouw kon gewoon niet genoeg zien, dat was het hele probleem. Nu kan ik tenminste weer gezellig met haar gaan wandelen.
Verder is ze nu erg aan het oefenen om rechtop te komen. Tegen de tijd dat ze 6 maanden is dan zit ze denk ik ook wel hoor. Want als je haar een vinger geeft trekt ze zich al rechtop. Als ze op haar buik ligt dan ook al vaak in kruiphouding. Ze snapt alleen nog niet dat als ze haar hoofd omhoog doet en beweegt dat ze dan ook echt naar voren kan. Ze ergert zich dan groen en geel als ze ergens niet bij kan.

En wat dat fruithapje betreft ik geef je helemaal gelijk. Ik kreeg mijn eerste fruithap al toen ik 3 maanden was en nu mag het pas met 6. Ons meisje krijgt al vanaf 4 maanden een fruithapje en na een tijdje ben ik ook met de groentehap begonnen. Ze smult er heerlijk van en heeft verder nergens last van.
Wat ik het belangrijkste vindt is dat ze goed eet, groeit en het allerbelangrijkste dat ze lekker in haar vel zit.
En als ik hier op het forum vaker lees dan zijn de cb's vaak ook heel tegenstrijdig.
Ik doe maar gewoon wat ik denk dat goed is en als ik het niet zeker weet dan vraag ik het wel na.

Groetjes Anne

Terug
Bovenaan