Een speels kat en baby van 5 maanden

Onze dochter is nu 5 maanden en wij hebben een serieus probleem. Onze kat die wij al 8 jaar hebben is erg speels en probeert op mijn dochtertje te jagen. Haar voetjes zijn nu echt niet meer veillig. Ik ben erg bang wat er gaat gebeuren als onze dochter gaat kruipen. Herkennen jullie dit probleem of heeft iemand dit mee gemaakt? Wat kan ik doen?
 
Ja lastig he! wij hadden dat hier ook. Je moet ze in iedergeval niet samen alleen laten. Als je erbij bent kun je ze wel aan elkaar leren wennen, maar heel voorzichtig.

Toen ons zoontje ging kruipen rende de kat hard weg. Verder heb ik mijn zoontje geleerd te aaien ( geoefend met een teddybeer) Hij wilde eerst nl de haren uit de kat trekken, mn zijn snorharen. de kat leer ik dat ie niet met zijn nageltjes mag slaan, ( door boos te worden als ie het doet en te prijzen als ie het niet doet) Ondertussen heeft mijn zoontje geleerd dat de kat spannend en soms ook een beetje gevaarlijk is.

Als je je kind heel beschermd op wilt laten groeien moet het uiteaard anders doen, dan zu ik denken over de kat weg doen.  Ik vond dat de kat onderdeel is van het gezin. en dat de kat en de baby aan elkaar moesten wennen. Dat is redelijk gelukt,

succes!
 
Hallo allemaal!
Het is een van de moeilijkste beslissingen geweest die wij ooit hebben moeten maken. Onze poes is nu weg. Wij hebben de knoop door gehakt en besloten dat   de situatie te ernstig was om het zo te laten. Emie (onze kat) is gisteren terug naar het asiel gebracht door mijn schoonouders. Wij zelf konden het niet aan.

Ik weet dat dit de juiste beslissing is maar het is erg moeilijk.
 
Ik wil je niet bang maken maar ik zou er werkelijk voor zorgend at de
kat niet in de buurt van de baby komt. Ik ken mensen die thuis kwamen
uit het ziekenhuis met de baby en de kat kwam ook even kijken. Een op
zich vriendelijk beest. Echter hij is de baby plots aangevlogen en
heeft heel het gezichtje opengehaald. Ze hebben haar al een paar keer
moeten opereren en nog is het niet allemaal ok.

De kat is direct weggebracht door de buren!!

Een gewaarschuwd mens telt......

Sorry maar ik zou het werkelijk niet vertrouwen.



Groetjes en Suc-7 met de beslissing.



Claudia en Maud-je

 
Terug
Bovenaan