Een Thye update

Het is alweer even geleden. Maar vorige week hadden we een nagesprek over Thye bij de gyn. Dat was heel confronterend, maar deed ook heel goed, vooral voor Har.
Zij vertelde dat Thye ook een misvormde ribbenkast had gehad zoals gezien was tijdens het maken van een rontgen foto na de geboorte.Hij had een aanelkaar gegroeide rib aan de ene kant en miste en rib aan de andere kant, plus dat er 1 niet volgroeid was.
Voor haar maakte dit nieuws dat ze geen kansberekening durfde te geven voor herhaling en daarom leek het haar verstandig om ook een genetisch onderzoek te gaan doen, Voor onszelf en voor de familie. Dit gaan we ook doen, maar het gedoe heeft een wachttijd van drie maanden.

Ook vertelde ze dat wat ze voorspeld hadden over Thye heel waarschijnlijk ook zo geweest zou zijn. Ze heeft 1 keer eerder een kindje met spina behandeld dat het net zo erg had als Thye, alleen lagen er daar 3 of 4 wervels open en had het geen waterhoofd. Bij Thye lagen er 7 open en hij had wel al problemen in zijn hoofdje. Dit kindje overleefde wel de bevalling, maar overleed na een half jaar aan een hersenvliesontsteking omdat ze het gat in het ruggetje niet konden dichten.......

Dit zeg ik niet om te vertellen dat we het goed gedaan hebben of om goed te praten. Zeker niet. Maar het geeft zo aan hoe ernstig het allemaal was met Thye en dat vergeet ik wel eens en dan denk ik waarom.......Dit geeft eigenlijk alleen weer aan dat ik achter mijn keuze staat. Hoewel er altijd waarom blijft.

Met ons als gezin gaat het beter. Elize gilt minder, Hjerre is minder dwars en Har is weer Har. En ik ben ik. Ik zelf ben er nog niet, ik heb een masker op dat zegt dat het goed gaat. Maar mijn tijd komt nog wel.

Groetjes Hanneke

hey meis,

ik wil je even vertellen dat ik het moedig van je vind om je verhaal hier neer te zetten.....even van je afschrijven....heel goed

ik moet ook veel aan jullie denken, waarschijnlijk omdat mn nicht hetzelfde meemaakt...

mijn nicht zit momenteel midden in het genetische onderzoek en over enkele weken hebben hun "het" gesprek of het kans op herhaling heeft of dat er miss iets mis zou zijn.....

het is absoluut niet niks, mijn nicht heeft ook nog een masker op maar gelukkig kan ze er momenteel steeds beter over praten waardoor het voor haar een stukje realistischer word.......zij telt nl nog steeds alle weken tot de uitgerekende datum in september....maar dat ljkt me ook heel normaal....

Meis ik wens je in ieder geval alle steun, kracht en alles wat je nodig hebt toe....

Schrijf vooral hier lekker van je af das alleen maar beter voor je...

Denk aan je

Liefs Denise

Je kracht straalt in je verhaal. Erg knap hoor. Misschien komt jou tijd nog, maar misschien ook niet. Het 'waarom' zal waarschijnlijk altijd blijven, maar daar ben je dan ook moeder voor. Het is goed om te lezen dat je een sterk gezin hebt.

Groeten, Claudia

Natuurlijk schrijf je dit niet om iets goed te praten! Je hoeft je nergens voor te verdedigen. Jullie maakten de keuze in het belang van Thye. De keuze die jullie moesten maken was al moeilijk genoeg. Ws de moeilijkste uit jullie leven. En dat doet pijn. Want hij was zo gewenst...
Jullie hebben gewoon de beste keuze voor jullie mannetje gemaakt. Dat bevestigd deze resultaten gewoon. Als Thye al was blijven leven na de bevalling, was het ws een kort leven vol van pijn en ziekenhuis geworden. Kan me zo goed voorstellen dat jullie dat hem niet wilden aandoen.

Ik hoop dat jullie meer duidelijkheid krijgen bij het erfelijkheidsonderzoek. Gaat het via een klinisch genetisch centrum? Wij hebben voordat we zwanger werden ook genetisch onderzoek laten doen in Nijmegen bij het klinisch genetisch centrum. Fijne mensen en een fijne begeleiding.

Groetjes, Cathy

Lieve Hanneke!
Ik vind het juist heel goed van je, dat je het zo van je af kan schrijven! Het is voor jou miss heel fijn om het met iemand te kunnen delen.
Ik wil je heel veel sterkte wensen en dit gemis zal altijd blijven. Het is toch je kindje!
Een hele dikke knuffel! En je weet dat we er voor je zijn!
Liefs Esther

Terug
Bovenaan