Een tip en een vraag!

Hoi Meiden,

Voor de dames die nog graag hun temperatuur bijhouden, op www.cycluskalender.nl
staat een mooie overzichtelijke lijst die je uit kunt printen en bij kunt houden.
Ik dacht laat ik het adres eens op de site zetten wellicht zijn er meiden die er wat aan hebben.

Nog even iets anders iets dat me helemaal niet lekker zit. :-(
Voor ik hier bij jullie op het gezellige forum kwam, heb ik een tijdje op een ander forum meegelezen en af en toe een berichtje geplaatst. Die hebben ook een chat en daar ga ik weleens kijken. Nu was er een “dame ” die alles van me wou weten. (geen probleem ik heb geen geheimen). Toen ze mijn leeftijd hoorde zei ze ohhh je ben nog jong. Die opmerking kwam bij mij verkeerd aan. Ik heb er wel op gereageerd, maar niet heftig. Nu las ik op het forum een berichtje van een meisje van 18 jaar. Ze was een half jaar bezig en stelde de vraag of ze al naar de dokter moet gaan. En wat denk je bij de reactie ’s
Ja ja een berichtje van dezelfde “dame ”.
Ze schreef ik citeer: “Ik heb je profiel ook eens bekeken en ik zag dat je pas 18 jaar bent. Je hebt echt nog tijd zat. Ik kon het niet laten om even te reageren op dit berichtje. Die “dame ” heeft me nu al 2 maal (misschien onbewust) een onprettig gevoel gegeven.
Ik denk maar zo, op het moment dat je een bewuste keuze maakt, om met de pil te stoppen ben je in afwachting van een zwangerschap. En je hoopt dat het zo snel mogelijk gebeurt. Is dat niet het geval, wordt je heel onzeker en heb je daar ook verdriet van. Ongeacht je leeftijd. Je hoopt dat het zo snel mogelijk gebeurt, want op het moment van de keuze denk je dat je er klaar voor bent. Ik heb het echt niet over tieners die een keuze maken op 15 –16 jarige leeftijd die geen vaste relatie hebben. Maar ikzelf bijna 23 kan toch zeker wel samen met mijn partner een belangrijke keuze maken in mijn leven. En die meid van 18 wie weet hoe zij in het leven staat. Hoe denken jullie hierover? Pak ik dit te zwaar op of niet?

Ik hoop snel een reactie van jullie te krijgen.
Veel liefs Ang …

Hoi Ang...
NEE ik vind dat je dit niet te zwaar opneemt, ik vind een half jaar bezig zijn persoonlijk niet zo lang, maar niemand heeft het recht om voor anderen te oordelen over hoe zij zich moeten voelen iedereen bepaald voor zichzelf wanneer ze de stap van stoppen met de pil of naar de huisarts gaan. Nou maar hopen dat dat meiske een beetje toffe huisarts heeft die er ook objectief tegenover staat, anders wordt ze daar dadelijk ook weg gestuurd, dat zou ik erg vinden.
Liefs Lill.

Hallo Ang..
Ik vind ook dat je dit niet te zwaar opneemt, wat weet die "dame" nu helemaal zeg! Jeetje, wie is zij om te oordelen; jij hebt nog tijd genoeg, of, jij bent nog zo jong..... Het is inderdaad te hopen dat ze een huisarts heeft die objectief tegenover haar is en haar klachten serieus neemt. Wie weet, misschien kan een gyn het probleem zo oplossen, en misschien is er inderdaad niets aan de hand, nou, dan kan de gyn ook die bezorgdheid wegnemen. En ik geloof best dat stress op zulke momenten ook niet echt helpt!
Liefs,
Di

hoi ang..

ik vindt ook dat je dit niet te zwaar op neemt.
en hoe oud is die persoon in kwestie dan zelf?
ik vindt niet dat je anderen kan beoordelen op leeftijd zeker niet als je hun niet kent.
kan me wel voorstellen dat jij je niet prettig voelt bij die opmerkingen.
maar denk maar zo vroeger waren de mensen ook jong toen ze moeder werden en nou ligt de gemiddelde leeftijd wel wat hoger maar wie zijn wij om daar iets over te zeggen.
en wij schelen niet eens zo veel in leeftijd en het lijkt mij dus geweldig om jong moeder te worden,mocht alles lukken.
en de een is er ook eerder aan toe dan een ander en gelukkig zijn we allemaal verschillend.
ben trouwens wel blij met zo'n forum kan je toch al je dingetjes mooi ff kwijt.

he meiden de groetjes
en liefs jorenda

Hoi Ang,

Het is belangrijk om iedereen in zijn waarde te laten en dat vind deze dame waarschijnlijk moeilijk. Ik heb het idee dat ze het niet eens in de gaten heeft dat ze jou een onprettig gevoel geeft. Misschien bedoelt ze het wel goed. Kijk, jouw wens is natuurlijk niet kleiner omdat je jonger bent. Mensen die dat zeggen zijn niet eerlijk bezig. Als je er aan toe bent ben je eraan toe. Je kansen zijn echter wel veel groter omdat je dus lekker jong bent (en dat bedoel ik dus niet zoals zij). Als iemand van 34 problemen heeft met zwanger worden dan heeft die persoon nog maar beperkte tijd om bv middels de medische molen het zo gewenste kindje te krijgen. Jij hebt nu doordat je vroeg gesetteld bent en een lieve partner heb en jullie eraan toe zijn de luxe dat je niet direct aan je biologische klokje hoeft te denken. Als je er nu vanuit gaat dat ze het zo bedoelt dan komt het bij jou misschien ook harder aan.

Liefs Inge

Terug
Bovenaan