een tweede kindje?????

Hallo mensen,

Mijn naam is Debbie en ben de trotse moeder van Emma. Emma is op 8 december 2004 geboren. Uiteraard ben ik verschrikkelijk trots op haar. Ze slaapt goed, eet goed en is ontzettend vrolijk. Eigenlijk ben ik intens gelukkig.
Veel mensen vragen aan mij wanneer de tweede komt, want je hebt al zo'n prachtig kind, maar ik heb geen behoefte aan een tweede kind. Ik vind het gezellig zo, met z'n drieën. Ik ben het eerste jaar fulltime moeder geweest en ben nu weer gaan werken. Het bevalt me allemaal zo. Mensen vinden het zielig dat Emma alleen blijft, maar ze heeft genoeg vriendjes en vriendinnetjes van wie ze kan leren. En met 1 1/2 wil ik dat ze 1 dag in de week naar het kinderdagverblijf gaat.
Ik zou graag jullie mening hierover horen, ben ik echt egoïstisch??

Groetjes, Debbie
 
Hoi,
Ik vind je absoluut niet egoistisch. Ik heb hier weinig over te zeggen aleen dat ik vind dat je naar jezelf moet luisteren en je niets aan moet trekken van wat andere mensen zeggen. Makkelijk gezegd ik weet het. Zelf zit ik ook niet zo in elkaar. Maar een kind is gelukkig als zijn ouders dat zijn. En zo te lezen weet je heel goed wat je wilt en voel je je daar goed bij. Houden zo!
Groetjes Thessa
 
Hallo mama van Emma,

Ben het totaal met Thessa eens; het is jullie leven en jullie beslissen daarover.
Als jullie kiezen voor 1 kindje waar je nu zielsgelukkig mee zijn, so be it!!
Het is dwaas dat mensen vinden dat het "zielig" voor het kind is dat er geen broertje of zusje bij komt.
Ik ben net moeder geworden (dochtertje van 9 weken) en mensen vragen me nu al of we voor een 2e zouden gaan. Die keuze is voor mij en mijn man om te maken, ja toch....
Hoe dan ook, veel geluk met z'n drieetjes.

Groetjes
Pascalle, mama van Indra
 
Hoi!

Nee moet iedereen toch voor zich weten? Je moet doen waar jij je gelukkig bij voelt.

Mijn zoon is 15,5 maand en ik zou dolgraag een tweede willen. Mijn man ook overigens. Ik ben zelf enigst kind en vond dat nooit leuk. Het lijkt ons persoonlijk ook leuk(er) dat onze zoon ooit een broertje of zusje krijgt. Wij moeten nog even wachten (ben afgelopen jaar geopereerd en zit nog middenin de onderzoeken). Maar wellicht gaan we er volgend jaar zomer nog eens een keer voor?
 
Het is inderdaad jullie keuze. Ik kan me goed voorstellen dat je ernaar uit kijkt om weer te gaan werken (even iets anders doen dan mama zijn).

Het kan ook best zijn dat je over een poosje juist wèl graag nog een kindje wil.
Ik ben wel van mening dat het voor je kindje leuker is om een broertje of zusje te hebben. Maar zoals bij alles geldt ook hier; alles heeft z'n voor- en nadelen.
 
Hoi,
ik ben blij om te lezen dat er meer mensen zijn die denken zoals wij. Ook wij krijgen vaak de vraag wanneer er een tweede kindje komt, maar ook wij willen het houden bij 1 kindje.
Ik vind het niet zo zielig voor een kindje om alleen te zijn. Een dag per week gaat ons zoontje naar het kdv, hij leert daar ook omgaan met ander kindjes. Daarnaast heb ik een aantal vriendinnen met kleine kinderen waar hij geregeld mee speelt.
Met vriendjes en vriendinnetjes kan hij in de toekomst  volgens mij ook erg gelukkig worden, maar overal zitten voors en tegens  aan. Volg in elk geval je gevoel dan blijf jij het gelukkigst.
Groetjes
 
hee hallo,

wij houden het ook bij 1 kind, onze zoon. Hij is inmiddels alweer bijna 2, tijd gaat snel. Persoonlijk vind ik het echt grote onzin al die kreten, 1 is geen, en wat zielig enigst kind. Ik ken genoeg mensen die hun broers en zussen niet meer zien, dat is dus absoluut geen reden. Wij zijn gelukkig met ons gezin. En wij geven  liever onze zoon alles, dan 2 kinderen wat minder, en ook dat is een persoonlijke keuze.

Groetjes,
Lia
 
Hoi,

Ik vind het altijd best brutaal dat mensen vragen wanneer de 2e komt, zelfde geld is de eerste ook niet al te makkelijk gekomen en is een 2e bijna onmogelijk. Of ben je al hopeloos bezig met een 2e en lukt het maar niet en dan krijg je zo'n vraag!!

Nu heb ik dat probleem niet hoor, maar zo denk ik er altijd over!
Mijn dochter is nu 1 jaar en ook zij is ontzettend vrolijk en lief en dan denk ik zou een 2e ook zo zijn, maar ja het kan ook zijn dat het 2e kind volkomen anders is dan je eerste en dan zit je!
Ik twijfel soms ook nog of ik wel een 2e wil, ik zit een beetje met dubbele gevoelens daarover dus ik begrijp zeker wel wat je bedoeld!
En ik vind dat het jou keuze is en jou leven en je lekker niks van anderen aan moet trekken doen ze ook niet van jou als jij zou zeggen "nee joh je moet het bij 1 kind houden!" dus doe gewoon wat jij wilt!

Succes Saskia
 
Terug
Bovenaan