een tweede kleine?????

A

Anoniem

Guest
hallo,

sinds gister avond spookt het de hele tijd door me hoofd, nu een tweede of nog even wachten.
ik denk dat het komt door dat 1 maand geleden onverwacht me spiraaltje is verwijderdt omdat ie niet meer goed zat. sinds dien ben ik gaan nadenken ja of nee.

nu zit ik in een dilema. me man en ik hebben het er gister over gehad en hij weet ook wel hoe ik er over denk.
ik wil wel een tweede ( misschien zelfs nog wel een derde, je weet nooit wat de toekomst brengt ) alleen ik wil ook iets anders.
na 3 jaar voor andere mensen te leven en te zorgen wil ik ook weer eens wat. begrijp me niet verkeert maar we hebben twee jaar het nichtje van me man hier in huis gehad en toen heb ik alles geregeld zowel voor haar als haar moeder waardoor ik mijn eigen wensen opzij had gezet.omdat ik elke keer moest strijden tegen me schoonfamilie over hoe ik dingen aanpakte had ik geen energie meer over voor andere dingen. het afgelopen jaar heb ik dat ook gedaan om tijd te besteden aan ons eigen dochtertje en daar geniet ik van.

nu heb ik een wens en het liefst wil ik die zo snel mogelijk uit laten komen. ik ben al jaren gastouder maar wil van kleins af aan met kinderen werken. ik doe dit dan ook als gastouder maar wil meer zekerheid in de vorm van kinderdagverblijf en ik wil verder leren in combi met werk.
me man en ik hebben het hier gister ook over gehad en afgesproken dat ik daar een bepaalde tijd voor krijg, hoe lang ik er over ga doen ben ik nog niet uit.

dan is er nog een probleem. we willen ook groter wonen dan want hebben maar twee slaapkamers en die zijn nu allebei bezet. ons dochtertje heeft het eerste half jaar bij ons op de kamer gelegen omdat onze pleegdochter die ander kamer had.

ik moet toegeven dat het wel heel erg begint te kriebelen maar ik wil ook niet weer me wens vooruit schuiven.

misschien stoot ik mensen hiermee tegen het zeren been en dat is zekers niet mij bedoeling maar weet het even niet meer. de verleiding ( zo noem ik het maar even ) is wel erg groot aan het worden.

groetjes petra

hoihoi,
lastig om die keus te maken, maar ik denk dat ik toch eerst voor de opleiding zou gaan. als je dat echt graag wilt kan je dat beter nu doen. als je eenmaal 2 kindjes van jezelf hebt rondlopen wordt het steeds moeilijker om je helemaal op je opleiding te storten.
maar kan me ook heel goed voorstellen dat het kriebelt nu je spiraal eruit is.
maak voor jezelf een lijstje met voors en tegens en maak daarna een beslissing.
succes met je keuze en doe wat goed voelt

hoi petra, ik sluit me aan bij de voorgaande reactie. ik heb spw 4 gedaan terwijl ik twee kleine kids had rondrennen en ook drie dagen in de week stage gelopen.ik heb nog een hbo gedaan toen ik zwanger was van de derde. en je kunt het beter doen als je er maar een hebt en eerst je diploma halen. salaris met of zonder diploma is een wereld van verschil. ben blij dat ik voor dat de derde geboren werd klaar was.heb nu drie kids maar ook een super leuke baan waar ik veel energie uit haal.ga voor die opleiding en dan komen nr twee en drie er vanzelf wel.ikzelf heb spw4 via thuisstudie gedaan en dit vond ik zelf ideaal.vooral met de kids.
succes

hallo dames,

dank voor jullie reacties.
ik heb het er gister weer over gehad met man lief en ik heb voor mezelf de beslissing genomen dat ik tot mei heb om volop te solliciteren.
heb gisteravond daarom op de goudengids gekeken voor kdv´s in onze omgeving.
ik wordt nu ook gek van het thuis zitten en alleen maar overblijf juf te zijn.

@ esther, ik wil ook een thuis studie doen, dat past beter bij mij. ik kan niet in een lokaal zitten daar heb ik altijd moeite mee gehad.mijn laatst behaalde opleiding heb ik ook via een thuiscursis gedaan maar dat is ondertussen alweer 3 jaar geleden.

groetjes
petra

Hoi Petra,

Kan me goed voorstellen dat je twijfelde hoor!
Is een BOL opleiding (als dat nog zo heet tegenwoordig?) niet een idee?
Werken met inkomen en daarnaast af en toe studie. Heb je loon en misschien gelijk goede ingangen voor een vaste baan voor na de studie? Het is maar een ideetje hoor ;-)

Succes met solliciteren en voor in de toekomst natuurlijk!
Liefs

Terug
Bovenaan