een tweede?

Hoi dames,
Dit bericht hoort niet helemaal op dit forum thuis maar ik merk dat deze toch het meest wordt gelezen.
Onze zoon wordt over een paar weekjes één jaar! Ik moet eerlijk zeggen dat we het al regelmatig over een tweede kindje hebben. Ik wil graag van jullie weten:
- Wachten jullie tot de eerste ouder is en waarom?
- Willen jullie juist zsm een tweede en wat zijn dan jullie beweegredenen?
Dank je!
 
ik heb bij andere beetje na gegaan waarom.ik heb zelf zoiets ik wil dat ze goed kan lopen en dat ze in een peuter of normaal bed kan slapen zodat de ledikant weer vrij is.maar ligt er denk ook aan of je eerste kind makkelijk is.mijn dochter wordt over paar weken ook een jaar,maar ik wil best een tweede maar niet nu.ik heb last van me bekken gehad dus kans groot dat het dan weer komt.mijn dochter huilde erg veel,aanhankelijk,eenkennning al vanaf 3 maanden.met nu nog me handen vol.als ze iets groter is dan beseft ze het ook meer en ze kan met dingetjes helpen en gaat naar een crech.ik wil er wel weer van genieten die dikke buik etc,maar wil nu eerst van haar nog genieten.voor dat ik me weer waag op misselijk,vermoeidheid,bekkenpijn,slapeloze nachten.
zo snel op elkaar heb ook wel wat want dan kunnen ze samen spelen etc,maar ik heb zoiets als naar de grote school gaan zijn er twee die gaan en kosten zijn dan erg veel.


 
Je kunt wel vragen wat een ander wil, maar het gaat erom of jij al toe bent aan een tweede. Mijn ervaring is wel dat de overgang van 1 naar 2 kinderen reuze meevalt, een tweede doet sneller mee in het ritme van het gezin, puur omdat jezelf makkelijker met een tweede omgaat. Maar dat is natuurlijk mijn mening!
 
Hier voorlopig nog geen tweede. Maar dat is mijn mening en is die belangrijk in de keuze die jullie maken? Ik denk dat je gewoon naar je eigen gevoel moet luisteren. Wat willen jullie.

Onze dochter is erg makkelijk en heel rustig slaapt goed enz. Werk op een kdv en zie dus genoeg ouders die het een stuk moeilijker hebben.

Ook dat sommige kinderen het heel moeilijk hebben om in het tweede jaar te wennen aan een broertje of zusje. In die leeftijd gaan ze hun eigen ik ontdekken en hebben papa en mama daar bij nodig. Persoonlijk zou ik dan kiezen om nog te wachten.
En op het kdv zie je ook vaak dat ouders bij dingen makkelijker denken dan het is. Idd het lopen als hier boven genoemd word, het slapen, zelf eten en drinken, veranderen van kamer of bed.

Maar als ik kijk naar mijn zelf dan zou ik het wel willen aan de ene kant kriebelt het wel. Maar toch maar niet. Het heeft beide voordelen en nadelen. O

Succes met je keuze en doe waar jullie je prettig bijvoelen.

Doei
 
Zoals boven genoemd, ga op je gevoel af.
Ikzelf denk dat iedere leeftijd van je eerste kindje plus en min kanten zult hebben. Krijg je de tweedde vlot (wat ook mijn wens was, maar het liet langer op zich wachten) dan draait hij vlot mee met de oudste. En juist omdat de oudste steeds meer gaat ontdekken word je aandacht ook steeds meer vereist en valt er meer op te voeden (als je begrijpt wat ik bedoel). Als de oudste ouder is, is het wel leuk om ze overal bij te betrekken, maar het echte besef van een baby met gevoel hebben ze niet. (lees: onvoorzichtig en lomp) De oudste zou ook vaak erop uit willen, grote wereld ontdekken. Als je zelf makkelijk met de baby omgaat, zoals bijv. borstvoeding geven, waar je ook bent dan kan de kleine gewoon mee met je uitjes. De oudste moet vermaakt worden en een baby heeft ook veel aandacht nodig.
Ik heb niet een idee dat er een ideaal leeftijd bestaat, maar dat het puur om gevoel gaat. En zeker zijn dat je energie te over hebt.. hahaha. Je hebt je handen vol aan ze.
Mijn mening is dus vlot achtereen, maar tussen die van mij zit toch uiteindelijk drie jaar. Wat trouwens prima verloopt. Het gaat om hoe je ermee omgaat. Ieder kind heeft aandacht nodig, ongeacht welke leeftijd.

Succes met je keuze en geniet ervan!!!!
 
hoi daar
Of jullie al dan niet al een tweede kindje nemen moet ieder voor zichzelf uitmaken. Wijzelf hebben ondertussen een dochter van 18 maanden en zijn 8 ons best aan het doen om haar een broer of zus te schenken. Voor ons kan er niet rap genoeg en tweede komen. Maar ik moet wel zeggen dat ons prinsesje een heel gemakkelijk kind is. Ze slaapt aldoor van als ze vier weken is, speelt zeer zelfstandig, ... Dit zal onze beslissing ook wel beïnvloed hebben. Alleen jammer dat we nu zolang moeten wachten
 
Hoi Jj, Ik ben 11 september 2004 bevallen van mijn tweede zoontje. De oudste wordt 6 februari 3 jaar. Ze zijn echt dol op elkaar en ik merk dat de jongste een stuk sneller is met alles dan de eerste. Wij wisten vanaf het begin dat we er minimaal twee wilden en gelukkig hebben we die ook gekregen. en ja wanneer ga je voor een tweede... dat moet je zelf weten. Het is volgens mij altijd druk een tweede of je nou wacht tot de eerste 2 jaar is (want dan vraagt het ook aandacht als je net bezig bent met de baby)of dat het 4 jaar is en al naar de basisschool gaat (en ze dus 's ochtends en 's middags moet wegbrangen en ophalen). Het maakt niks uit, waar het om gaat is dat je het doet wanneer je er aan toe bent. Hopelijk heb je hier wat aan. Groetjes
 
Ik ontdekte 3 dagen voor de eerste verjaardag van mijn dochtertje dat ik weer zwanger was. Uiteindelijk is ze ruim een maand te vroeg geboren en zit er tussen mijn twee meiden 19 maanden. Aangezien het 2,5 jaar duurde om zwanger te worden (en vooral te blijven) van mijn oudste, ging ik ervan uit dat het ook minimaal een jaar zou duren voordat ik zwanger was van mijn jongste. Niet dus, het duurde maar 3 maanden.
Ik vind het heel leuk. Ze zijn gek op elkaar. Esmée is nu 2 jaar en 2 maanden, Maud is 7 maanden. Het is wel druk, maar ze slapen 's nachts allebei door, dus nachtrust krijg ik nu wel.
Esmée is helemaal niet jaloers, dus het loopt wel. Je moet er uiteraard wel aan toe zijn. En het moet uiteraard ook allemaal maar lukken.
Succes
 
Terug
Bovenaan