een tweeling?

Ik ben vandaag voor een echo naar de gynecoloog geweest! Ik ben nog maar 6 weken zwanger. maar 21 januari heb ik een miskraam gehad en nu wordt ik dus extra in de gaten gehouden.
Op de echo leek alles goed en daar ben ik blij om.
Maar de arts liet ons zien dat er naast het vruchtzakje nog iets zat, wat ook op een vruchtzakje leek, maar iets kleiner. De arts vertelde ons dat er een kleine kans is dat we een tweeling krijgen. Dit komt helemaal niet in onze familie voor, dus ik kan het mij ook niet voorstellen. Volgende week krijg ik weer een echo. En dan horen we meer. Heeft iemand hier ervaring mee. wordt het misschien toch een tweeling of is de klans echt klein. Maar wat is het dan? Ik hoop dat jullie mij iets meer duidelijkheid kunnen geven!

Groetjes Patricia
 
Hoi Patricia,

Ik hoop dat het volgende week allemaal goed is en wie weet krijg je inderdaad wel een tweeling. Tweelingen hoeven niet altijd in de familie voor te komen. Ik geloof dat als je geen tweeling in de familie hebt dat de kans op een eeneiige tweeling het grootst is.

In ieder geval van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!
lfs Debbie
 
Ik ben net 23 april moeder geowrden van een tweeling.Maar er is natuurlijk altijd een kans dat het er twee kunnen zijn hoor!!Bij mij in de familie komen wel 2lingen voor maar dan alleen jonge en meisje en ik heb twee prachtige dochters gekregen dus of het dan ook erfelijk is weet ik dus nie!!!Maar de kans is altijd aanwezig of yhet nu voorkomt of nie in de familie en wat anoniem al typte er moet er een de eerste zijn he????Ik hoop dat je het nog ff laat weten ok veel geluk met je zwangerschap groetjes Linda
 
Twee-eiige tweelingen dat is erfelijk via de vrouw: het is het vermogen van een vrouw om in een cyclus twee eitjes te laten rijpen. Dat kan ook gebeuren door medicijngebruik zoals clomid overigens en dan heeft het weer niet met erfelijkheid te maken.
Een eiige tweelingen zijn toeval, een 'speling van de natuur'. In het beginstadium van celdeling bij het net bevruchte eitje, deelt het zich in tweeen waardoor er twee bijna identieke vruchtjes ontstaan. Dat zijn dus altijd twee kindjes van hetzelfde geslacht.
 
Terug
Bovenaan