een tweeling?

Ik ben 27 en 7,5 week zwanger van de 2e. Vanaf dag 1 ben ik al ontzettend moe, heb echt totaal geen energie. Zolang ik stilzit gaat het eigenlijk nog het beste. Nu hoor ik al van diverse mensen: je krijgt vast een tweeling! Tijdens m'n 1e zwangerschap was ik ook wel vermoeid, maar niet zoals nu. Als ik nu een trap oploop kan ik bij wijze van spreken aan het zuurstof. Zijn er tekenen om een tweeling te krijgen, buiten de erfelijke factoren, die er bij ons niet zijn? Over een paar weken heb ik wel de 1e echo, maar het knaagt toch een beetje aan me.

Groetjes van Sjoukje
 
Toen ik net zwanger was ( en het nog niet eens wist) was ik bang dat ik bloedarmoede had of pfeifer ofzo zo moe was ik , maar er zit er toch echt maar eentje. Je bent natuurlijk door je eerste kindje ook wat drukker overdag dan toen je van je eerste zwanger was wat ook extra vermoeidheid op kan leveren.
Ik zou me niet al te druk maken en afwachten wat de echo zegt.
Groetjes TIna
 
Beste Sjoukje,
Vermoeiheid hoort helemaal bij de eerste 12 weken zwangerschap, alleen duurde het bij mij tijdens de tweede zwangerschap nog langer. Je doet niets liever dan slapen en
ik zou zeggen plan niet teveel en luister goed naar je lichaam. Het word echt minder, deze derde zwangerschap  ben ik maar  2 weken  lang op de bank in slaap gevallen, ha,ha...Groetjes Mascha(25 weken)
 
hoi

ik wilde even reageren op jou verhaal
ik ben dus op 12-03-2005 bevallen van een 2ling en ik moet zeggen dat ik ook extreem moe was in het begin maar toen zij de verloskundige dat het er gewoon bij hoorde.
maar wat ik wel had was extreem overgeven meteen van af de eerste week en een zeurderig gevoel onder in mijn buik.
de gyn. zij tegen mij als je een 2ling krijgt heb je 2x zoveel hormonen en daarom voelde ik me zo moe, misselijk en alles wat je zo'n beetje kunt krijgen met een zwangerschap.
ik was zo moe dat ik tijdens mijn pauze op het werk in slaap viel maar ja ik wist ook pas met de eerste termijn echo dat ik een tweeling kreeg. je kunt aan je huisarts vragen of je eerder een echo mag meestal doen ze daar niet moeilijk over.
ik wens je een fijne zwangerschap

groetjes kristel 2lingmama
 
Terug
Bovenaan