een tweeling

ik weet sinds een week dat ik zwanger ben van een tweeling. Sindsdien
staat ons leventje behoorlijk op ons kop. Ik zou graag reacties horen
van ouders die dit ook meegemaakt hebben en hoe zij dit allemaal
aangepaskt hebben.  
 
Hoi Bregtje,
Van harte. Ik ben zelf ook in verwachting van een tweeling en er zijn er nog meer op de forum. ook mijn/ ons wereldje stond helemaal op zijn kop. Ik ben bijna 17 weken nu en dacht van de week ze al te voelen. Al blijft het voor ons ook nog erg onwerkelijk.
Zijn het je eerste kindjes? En hoe ver ben je?
 
Hallo,

Ik ben nu 21 weken zwanger van een meisjes tweeling. Ons leven stond niet op de kop, want dit was onze wens. Ik ben nl zwanger na een ivf behandeling. Het is miss even wennen voor je, maar bedenk ook dat het heel leuk is.
En je kunt op marktplaats hele leuke tweedehands dingen kopen. Voor weinig geld.
En iedereen zegt tegen me: Oh wat druk.   Maar je weet niet beter en doet het gewoon, als dit je eerste zwangerschap is tenminste.
Je moet er gewoon nog ff aan wennen.

groetjes van Helma
 
hallo
ook ik ben zwanger van een tweelig
we waren eerst wel erg geschrokkennja en ja alles is ineens anders. maar nu vinden we het geweldig.
voordeel is dat je wel bij elke controle een echo krijgt en ook nog eens een xtra lange.
we vinden het nu echt geweldig bij de gedache dat er 2 mensjes inmij groeien.

we krijgen het wel heel drukons dochtertje is nog geen 2 jaar. maar ja wel gezellig

groetjes manuela bijna 28 weken
 
Hoi Bregtje.  
 
Ook ik ben zwanger van een tweeling.Ben nu 21 weken zwanger.  De eerste paar dagen moesten ook wij erg wennen. Wij vinden het nu wel erg leuk.En onze dochter is dan bijna twee, dus zullen wij hhet ook wel druk krijgen. Mijn man is ook van een tweeling en die zijn ook groot geworden, dus gaat het bij ons ook goed komen!  
Veel succes en geniet er maar lekker van!!!  Want het is toch heel speciaal!
Groetjes Suzanne    
 
hoi

ik ben sinds 5 maanden een 2lingmama van eeneiige jongens.
mijn eerste reactie was OH MIJN GOD HET ZIJN ER 2 maar die nacht kon ik echt niet slapen en alles  draaide door mijn hoofd maar ik had er wel een beetje rekening mee gehouden omdat ik al veel te dik was voor 3 maanden en het zit ook in de familie mijn man zijn broer en zijn vrouw hebben ook een eeneiige 2ling meisjes.
maar geloof mij het gaat helemaal goed komen ik ben tot 38 weken gekomen en ingeleid omdat mijn bloeddruk te hoog was mochten jullie nog vragen hebben i.v.m de zwangerschap dan wil ik ze wel proberen te beantwoorden
heeeeel veeeel succes met jullie zwangerschap

groetjes kristel 2lingmama

p.s. weet je al of het 1 of 2 eiig is
 
Hoi aantaande 2ling mama's.
Ik ben niet zwanger van een tweeling voor zover ik weet maar ben de helft van een 2eiige tweeling. Mijn moeder heeft tijdens haar zwngerschap van een verloskundige op haar vakantieadres te horen gekregen dat ze zwanger was van een tweeling. Nadat ze aan dit gegeven gewent was vroeg ze om een echo aan haar eigen verloskundige. Die ging hier niet mee akkoord en zei zelfs dat het geen tweeling was omdat ze maar 1 hartje hoorde kloppen. Mijn moeder is er toen maar weer vanuit gegaan dat het een eenling was. Mijn zusje en ik zijn dan ook thuis geboren en er stond maar 1 wiegje klaar. Ik kwam er onverwachts 5 minuten na mijn zusje aan. Het is allemaal goed gekomen. (Hoewel ik zo af en toe de nageboorte genoemd wordt maar dat terzijde.)
Veel plezier van de zwangerschap. Ik heb dinsdag een echo (en een verhoogde kans op een tweeling omdat dit erfelijk is) dus dan weet ik meer.

Gr Mariet
 
Hallo

Ik ben ook moeder van een meisjes 2ling (2 eiig) vn 16 maanden nu!
En ook ik schrok   toen ze het me vertelde!Zag bergen was luisers en spenen enzenz.Maar dat is achteraf reuze meegevallen.Ik had al een zoon die toen 3 en half was,dus we wisten ongeveer hoe het was.Ik heb 37w en 5 d gelopen en toen was ik het ook wel zat!
Het is een geweldige ervaring hoor,maar kan nu ook   wel zeggen dat het wat drukker word.Amy (de jongste) loopt sinds een paar dagen en Esmee kruipt er achter aan dusmoet me ogen nu overal hebben!
Maar het zoals ik al zei het is een hele speciale ervaring.En met spullen enzo dat vond ik allemaal wel meevallen.Mensen lijken meer te geven en behulpzamer te zijn als ze horen dat je een 2ling krijgt.Mocht je vragen hebben of wat willen weten mag je me toevoegen aan je msn of mailen!!!
Mijn e-mail is tevens mijn msn adres
Heel veel sterkte voor iedereen die zwanger is van een 2ling en de rest natuurlijk ook!!!
Liefs   Linda   en kidsssssssss
 
Terug
Bovenaan