een urine vraagje

dag meiden,
Ondanks ik niet ben veranderd met mijn eet en drink patroon is mijn urine zo anders.
Sind een paar weken heb ik echt alleen nog maar hele gele urine (buuhh, sorry)
normaal heb ik echt hele heldere urine, eigenlijk gewoon wit. Nou wil ik graag van jullie weten of er nog meer meiden zijn die dit ook hebben en waar komt het toch vandaan. Ik hoop stiekem dat het een zwangerschapskwaaltje is duim duim duim!!!!

Liefs, Ank
 
Als je minder drinkt, wordt je urine geconcentreerder en dus geler. Als je meer drinkt wordt je urine juist lichter.
Misschien heb je de laatste tijd (ongemerkt) niet genoeg gedronken?
 

Hoi Ank,

Pffff sorry maar ik ben blij dat ik eindelijk iets lees over rare urine. Ik kan je helaas geen antwoord geven maar heb ook zo'n probleem.
Ik ben nml nu met mijn 2e cyclus bezig en heb sinds een paar dagen ook last van "rare" urine. Ook heel donker en (sorry hoor) het ruikt heel sterk. Een rare geur, kan niet uitleggen hoe. Maar ik heb dat nog nooit zo gehad.
Zit middenin mijn vruchtbare periode. Had het nog nooit ergens gelezen dus durfde niet zo goed een vraag hierover te stellen vandaar. Hopen maar dat iemand ons een antwoord kan geven!

xxx Rikkie
 
Ik drink de laatste weken juist veeeel meer als normaal. Het is warmer en ik ben erg duizelig de laatste tijd dus loop ik de hele dag door water te drinken.

Rikkie,
Stom is dat hè, de geur is inderdaad ook heel sterk.
Hier op het forum vind ik het juist heel fijn dat je gewoon alles kan vragen. Het is niet raar om dit soort dingen te vragen en je krijgt er ook wel goeie reacties op. Als er toch iemand is die het stom vind dan is dat haar probleem.
Van de andere kant snap ik het wel hoor dat het lastig om het hier over te hebben, ik heb ook even een keer extra na gedacht. Op de een of andere manier komt er een beetje schaamte gevoel bij kijken terwijl dat niet nodig is.

liefs, Ank
 
nemen jullie een folium preparaat met vitamine B? Het kan namelijk ook eraan liggen dat jullie wat meer vitamine B uitplassen. Vitamine B maakt de urine sterk van geur en heel geel.

Maar ik hoop voor jullie Ank en anoniempje dat het natuurlijk de voortekenen van een klein beebje zijn.

Kusjes Fabbie
 
Hoi meiden,

Het klopt dat je urine geconcentreerde cq. geler is als je zwanger bent. In week 5 van mijn zwangerschap had ik overigens witte vlokken in de urine. Ook dat lees je vaker bij zwangere vrouwen.

Toch wil ik er wel bijzetten dat het duidelijkste signaal van zwangerschap wat je lijf je kan geven het uitblijven van je menstruatie is. Klinkt lullig, maar bedoel het niet zo! PMS-klachten en zwangerschapssignalen lijken helaas zo ontzettend veel op elkaar dat er moeilijk iets van te zeggen is!

Hopelijk kunnen jullie je snel aansluiten bij de februari-moeders!

Groetjes, Floor.
 

Hoi Ank,Fabbie en Floor,

Bedankt voor je lieve reactie!
Ik slik nu ook al twee maanden folium en misschien dat het inderdaad daar aan ligt?? Wie weet. Ik heb mijn NOD op 17 juni als het goed is. Vorige maand voelde ik mijn eisprong duidelijk, deze maand niet. Maar we hebben ons best gedaan dus wie weet??

Ik moet nog ff afwachten en jullie??

Gr Rikkie
 
Terug
Bovenaan