Een verdoofd rechterbeen

Hallo ik ben lena en ik ben 23 jaar oud. Morgen ben ik 13 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik heb sinds ongeveer een week last een verdoofd beetje tintelend aanvoelend been.En dit is met name s,nachts. Soms gaan er ook pijnscheuten doorheen bij het omdraaien bijv. Overdag is er vaak niks aan de hand en alleen een beetje gevoelig bij aanraking. Het gaat met name over net boven mijn knie dat gedeelte. Zou er een zenuw bekneld zitten,en heeft het zowiezo wel met mijn zwangerschap te maken? Wie is hier bekend mee of kan mij er meer over vertellen? Aanstaande dinsdag ga ik voor het eerst naar de verloskundige dus dan zal ik het er ook over hebben.Maar ik leg ik het even bij jullie neer. Ik ben benieuwd. Alvast bedankt!

Groetjes Lena
 
Ik heb dat ook gehad, alleen begon het bij mij wat later (rond de 20 wkn). Ik had een verdoofd gevoel in mijn linker bovenbeen (die grote spier) en als ik een tijdje stond dan ging het ook tintelen en zeer doen. Volgens de verloskundige kwam het doordat het kind op een zenuw of bloedvat drukte. Het kon volgens haar absoluut geen kwaad, is alleen wel een vervelend gevoel. Ze zei dat het de hele zwangerschap kon blijven, maar dat het vaak weer overgaat als het kind groter wordt of anders gaat liggen. Bij mij is het inderdaad rond de 30 weken over gegaan. Nu heb ik er nog af en toe last van, maar niet meer de hele dag zoals in het begin.

groetjes,

Simone (35 wkn & 5 dgn)
 
Hoi Lena,

Ook ik ken dit gevoel. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik het ook. Overdag niet zo heel erg, maar dan kon ik tijdens het lopen zo ineens door me linkerbeen zakken. Ik ben nu zwanger van de tweede (17 weken) en weer heb ik er last van. Weer in me linkerbeen. Alleen dit keer is de pijn erger. Zo komt het wel eens voor dat ik door de pijn niet meer uit bed kom. Het lijkt wel of me been verlamd is. Heb dan geen kracht om op me linkerbeen te kunnen staan. Ik zak er dan zo doorheen. Ik moet dan eerst weer gaan liggen en fietsbewegingen maken met me benen zodat de spieren weer gaan werken. Best vervelend hoor. Mijn eerste kindje wordt 6 oktober 1 jaar dus die is nog afhankelijk van me. Moet veel gedragen worden. Afgelopen nacht had ze naar gedroomd dus ze werd huilend wakker en ik kon haar niet uit haar bedje tillen omdat de spieren in me been niet mee werkte. Ik moest dus mijn man wakker maken, zodat die onze dochter kon troosten. Als dit zo blijft denk ik dat ik naar de fysiotherapeut of zo iets moet gaan. Ik ben benieuwd wat jouw verloskundige zegt op jouw verhaal. De mijne wist hier niet veel op te vertellen. Ja, dat het vanzelf over gaat zodra je verder in de zwangerschap bent (bij de eerste was het over toen ik pas bevallen was!!!!!).

Groetjes van Ria
 
Terug
Bovenaan