een vierde? en wanneer?

A

Anoniem

Guest
Hoi alle,
ik ben mama van een zoon van 8,5 , pleegdochter van bijna 7 en een zoon van 15 maanden.
Ik werk drie dagen in de week.
nu willen wij graag een vierde maar twijfelen wanneer het goede moment is.mijn man heeft nog onzekerheid wat werk aangaat en ikzelf wil dat de jongste nog wat beter loopt voordat ik met dikke buik en al aan het tillen moet.
maar tegelijkerteid kriebelt het weer behoorlijk.
als ik iemand met dikke buik zie denk ik ohhhh toch wel weer leuk.ik word soms gek van mezelf.
herkent iemand dit??

hoi esther,

ik ben nu zwanger van de 2e. mijn dochter is bijna 2 jaar. echter ze loopt nog niet, maar dat gaat elke dag beter dat ze meer durft.
ik weet dat het lastig gaat worden als ik straks met een dikke buik loop (ben nu 8 weken).
echter het gevoel zat goed en ook duurt het nog wel even voordat je echt een dikke buik krijgt. dus als het gevoel goed zit zal ik zeggen ga er voor.

Hoi esther,

Ik ben zelf in verwachting van de 4e, onze jongste is nu 2.5 en 3 tegen de tijd dat de baby er is, ik zelf vind dat wel een fijn leeftijdsverschil!
Belangrijkste is dat je er zelf klaar voor bent en dat zit wel goed geloof ik!

Gr MJ

hoi

ik ben ook zwanger van nummer 4 loop al drie dagenovertijd ik kan niet meer wachten trouwens man lief en de kids ook niet

groeten

Ikzelf heb onlangs nummer drie gekregen. Tussen de oudste twee zit krap 1,5 jaar en nu zit er drie jaar tussen, dit vind ik veel prettiger omdat je lichamelijk veel minder belast wordt. En je hebt veel meer tijd om echt te genieten van de kleine omdat de oudste twee of al op bed liggen 's avonds of naar school zijn en ze begrijpen dat je ook even met de kleine wil kroelen. Maar dit is mijn mening en dat gekriebel kan je ook niet tegenhouden!! En is er ooit een juiste tijd om een kindje te krijgen?? Wie weet regelt de natuur zichzelf wel!
Succes en geniet ervan!

Wat fijn om iemand te vinden die hier ook mee worsteld. (sorry)
Ik ben zelf moeder van 2 meiden van 4,5 en bijna 3 en een zoontje van bijna 1 jaar. En ooh ik dacht echt dat het nu wel genoeg was, maar het lijkt wel of ik niets anders kan dan kinderen krijgen en moeder zijn. Het lijkt wel een oerdrang en het is zo moeilijk om me daartegen te verzetten hahaha
Zelf wil ik graag mijn lichaam nog een jaar de kans geven even bij te komen, maar mijn man vind dat (bijna 3 jaar op zijn vroegst dan) te oud voor de nu jongste. Dan vind hij de 4e een buitenbeentje. Maar in Juni volgend jaar gaan we trouwen en dan wil ik eigenlijk niet zwanger zijn haha. Ik wil gewoon ook teveel misschien...
En hoe doe je dat met de auto? We hebben nu een suzukki sedan, wat voor auto heb je nodig om 4 kinderen +2 volwassenen te kunnen vervoeren?!

sorry voor mijn late reactie, maar ik dacht dat ik via email bericht zou krijgen als er iemand reageerde..niet dus.haha
allereerst bedankt voor de reacties..ik loop nu met de gedachte om in de winter te stoppen met de pil.of als mijn man meer zekerheid heeft over zijn werk eerder.en voordeel is dat de kleine dan nog iets beter uit de voeten kan.hij loopt inmiddels ook de trap op (met ons erachter) dus dat scheelt tegen die tijd wel weer denk ik.
wat auto aangaat lopen wij met het idee om een opel (ben het type even kwijt) te kopen. die zijn niet meteen zo mega duur in wegenbelasting en wel zeven persoons. en het scheelt dat ik vier slaapkamers heb waarvan een twee ruime.
waar ik soms ook een beetje tegen op zie zijn de reacties van andere. ik geloof dat mijn vader een appelflauwte gaat krijgen als hij hoort dat er nog een bijkomt.mijn moeder vind dit wel heel leuk.maar menigeen zal ons wel voor gek verklaren.
hoe werd er bij jullie gereageerd.?
groetjes

Terug
Bovenaan