een vierde kindje?

hoi hoi

ik zit met een dilemma ik wil graag nog een vierde kindje heb nu 2 zoons van bijna 5 en 1 1/2 jaar en een dochter van 3 jaar
maar ik wil io zo graag nog een kleintje erbij maar ja is dit wel verstandig met 3 kleuters/peuters ik begreep dat er meerdere vrouwen zijn met 4 of meer kinderen hoe doen jullie dit?

liefs angela

ik wil even voorop stellen dat ik maar 1 kindje heb maar toch wil ik even graag reageren..

Als je nu graag een 4e kindje wilt en je man/vriend denkt daar net zo over dan zou ik dat niet laten door de leeftijd van je kinderen..uiteindelijk zijn ze groot en krijg je misschien spijt..
Of bedoel je dat je dan liever wacht tot ze een andere leeftijd hebben?

Als je aanvoelt dat jullie klaar zijn voor een vierde kindje dan zou ik gewoon op je gevoel afgaan en bijje 3e kindje ging het waarschijnlijk ook vanzelf al waren je zoontjes toen peuters..dat gaat waarschijnlijk weer net zo!

Groetjes Angela

foutje gemaakt in mijn reactie ;)
Ik zag staan: heb 2 zoontjes van bijna 5....maar je zei van bijna 5 en 1 van 1/5..
ik dacht een tweeling dus dat je zoontjes peuters waren toen je dochterje van 3 werd geboren haha..snap je het nog?

Maar de boodschap blijft hetzelfde..komt allemaal wel op zn pootjes terecht en als er 4e bij komt :D

Als het jullie wens is om een te gaan voor een 4e kindje, zou ik dat niet laten. Je jongste is nu 1,5 jaar, dus het leeftijdsverschil is dan nog niet al te groot en tegen de tijd dat je 4e er is, gaat je dochter alweer (bijna) naar school.Dus dan heb je er 2 thuis en dus alle tijd.
Ik ben nu zwanger van de 2e, maar we willen zeker meer kinderen. We hebben vast genoeg namen voor nummer 3 en 4 :)

Groetjes en succes met je keus,

Liefs Yvette

Hoi Angela,
Ik heb vier kinderen en ik begrijp je verlangen naar nog een kindje. Ookal was onze vierde kind 'een zeer gewenst ongelukje', na de geboorte van mijn derde hield ik het open of er nog een vierde zou komen. Nou, die kwam er dus, toen mijn zoon 9 maanden was, bleek ik weer zwanger te zijn.
Ik zal niet liegen, af en toe vind ik het heel zwaar, maar ik denk dat ik dat met drie kinderen ook zou vinden. Daarnaast zaten mijn zoon en dochter dichter op elkaar qua leeftijd, zoon was anderhalf toen mijn laatste geboren werd. Dat vond ik niet zo fijn. Ik heb liever meer leeftijdsverschil, maarja het was niet anders. Nu is mijn jongste ook al weer anderhalf en begint het steeds makkelijker te worden.
Als jij nu zwanger zou worden, zou er volgens mij voldoende leeftijdsverschil zijn om het iets minder zwaar te maken. Inderdaad, al twee naar school en twee thuis (is soms makkelijker als maar eentje thuis). Ik zie ook wel dat de twee jongste echt naar elkaar toe trekken en veel aan elkaar hebben, maargoed dat is natuurlijk niet altijd zo, maar bij ons heb je echt twee duo's, de oudste (8 en 6) en de jongste. Erg leuk.
Ik zou zeggen, als jij en je man er een goed gevoel bij hebben, ga er gewoon voor.
Ivy

hey hoi,

ik als mama van 1 dochter 18 mnd en bijna mama van een 2e ben wel héél nieuwsgierig 'wat' er dan kriebelt bij vrouwen die meerdere kindertjes willen?
Soms zie ik al beren op de weg met 2 straks... Nog meer kindertjes kunnen handhaven vind ik erg knap hoor.
Vanwaar deze verlangens?

Groetjes!

Bij mij was het altijd het gevoel 'nog niet klaar te zijn' met zwanger zijn, kindjes krijgen, de eerste babytijd etc. Ik kon en wilde het niet afsluiten, vond het te mooi en spannend denk ik. Na de bgeboorte van mijn vierde kind wist ik meteen, zo is het genoeg. Ik hoef geen kinderen meer, wil ook geen babyperiode meer meemaken (na Liv dan), ik ben klaar!
Ik denk dat sommige moeders klaar zijn na hun eerste en anderen hebben misschien nooit dat gevoel. Ik ben blij dat ik het zeker weet, geen twijfel meer. Overigens heb ik nooit gedacht aan hoe het allemaal moest verlopen met vier kinderen. Ik dacht altijd, ik red het wel met eentje, met twee en nu uiteindelijk ook met vier. Ik kijk nooit zo in de toekomst. Heeft volgens mij geen zin, je weet toch nooit wat er gaat gebeuren en sta je voor een probleem, dan los je dat zo goed mogelijk op.
Groetjes,
Ivy

Terug
Bovenaan