een vraag aan de meerling mama's

A

Anoniem

Guest
hey lieve meiden, ik heb ff een vraagje aan jullie...

hadden jullie al eerder het gevoel dat jullie zwanger zijn/waren van een meerling voor dat jullie die echte bevestiging hadden gekreegen?

en hoe wisten jullie dat dan?

en kwam je ook heel erg snel aan qua gewicht of zo? of iets anders?

ik hoor heel graag van jullie,
alvast heel erg bedankt!!

heel veel liefs, sam

Hoi Sam,
ik ben 34 weken zwanger van een tweeling. Ik was de eerste weken super misselijk en je kon al snel wat voelen aan mijn buik. Maar had nog niet het idee dat het een tweeling zou kunnen zijn. Wel altijd gehoopt trouwens.....
Ik ben tot nu toe 12 kilo aangekomen, voor het grootste gedeelte is dat vocht. Want veel eten gaat eigenlijk niet, mijn maag zit aardig in de verdrukking.
Groetjes Anne.

Hoi Sam,

Ben 2 mei dit jaar bevallen van een tweeling na een IVF behandeling.
We hadden een hele kleine kans op een zwangerschap vanwege slechte kwaliteit van de embrio's.
Toen de test voor het eerst in mijn leven positief bleek had ik stille hoop op een tweeling.
Toen ik vervolgens zo verschrikkelijk misselijk werd, moest overal met de emmer naar toe (boodschappen, visite, enz.), had ik het gevoel dat beide embrio's waren blijven zitten.
Met 8 weken de bevestiging gekregen d.m.v. een echo,  met 10 weken weer een echo en toen beide embrio's er nog zaten waren wij zo blij, wisten toen dat het helemaal goed ging komen.
Ik ben in week 7 en 8 ongeveer 9 kilo afgevallen en was aan het eind van de zwangerschap ongeveer 7 kilo boven mijn gewicht van voor de zwangerschap.
Na de bevalling 20 kilo lichter!!!
Zit nu weer op mijn gewicht van voor de fertiliteitsbehandelingen, hield erg veel vocht en narigheid vast.
Heb een vreselijke zwangerschap gehad (o.a. ernstige bekkeninstabiliteit, heb vanaf 24 weken zwangerschap op bed gelegen), maar ben super gelukkig met mijn 2 rakkers!

Ze zijn nu 5 maand en kwebbelen er wat af met elkaar en zitten hand in hand in hun wipstoeltjes voor de tv.
Een tweeling is super druk, je moet hulp hebben anders kun je privé leven in het begin wel vergeten, maar je krijgt er zoveel voor terug.

Wens ieder een goede zwangerschap.

Groetjes Patricia (mama van Thomas en Sophie, 2 mei 2008)

Hoi Sam,
Ik ben nu 26 weken zwanger van een eeneiige tweeling.
Dit is mijn tweede zwangerschap (heb al een zoontje), maar ben nu minder aangekomen dan bij de eerste zwangerschap. Dit ligt natuurlijk ook aan de bouw die ik nu heb. Vorige keer woog ik nog geen 60 en kwam daar zeker 20 kilo bij. Toen at ik ook alles. Nu heb ik dagelijks maagzuur en moet ik veel overgeven. Friet gaat er dan ook nauwelijks in bij mij. Ik ben tot nu toe 9 kilo aangekomen, wat ik aardig netjes vind.
Het was voor mij een hele verrassing toen ik hoorde dat ik een tweeling krijg. Wel super natuurlijk, maar nooit aan gedacht dat dat ook mogelijk is! Het zit namelijk niet in de familie ofzo en de kans is dus maar klein!

Groetjes Loes

Hoi Sam,
Ik ben ook zwanger van een tweeling, nu bijna 21 weken! Totaal onverwacht, maar het zit wel bij ons in de familie (mijn oma is van een tweeling). De gyneacoloog denkt/vermoed dat ik zwanger ben van een 2-eiige tweeling, twee vruchtzakjes, twee placenta's. De kwaaltjes waren heel anders dan bij mijn dochtertje (16 maanden), is was erg misselijk en moe. Ben nu ook in totaal nog maar 4 kilo aangekomen, wat ik erg netjes vind.
Ben benieuwd of je ook zwanger van een tweeling bent.
Groetjes, Floor

Ik ben nu bijna 23 weken zwanger van een tweeling.

Rond 7 a 8 weken werd ik enorm misselijk, ook heb ik meer last van vermoeidheid dan bij mijn eerste zwangerschap. Het eerste trimester ben ik niks aangekomen, door de misselijkheid wel eens moeten overgeven en weinig eetlust gehad. Wel groeide mijn buik erg snel, maar dat kan ook komen dat ik toen  8 maanden ervoor bevallen was van mijn zoontje en alles nog niet in oude staat was.

hoi ik ben 37 weken zwanger van een tweeling.

ik ben nergens last van gehad maar het voelde groter in mijn buik en meer.
dat was ook het eerst dat ik zei bij de echoscopiste, en ja ja het waren er 2.

hihih

zo gek.

gr martina

ps ik ben bijna aan het einde heerlijk om straks mijn apies te zien en ruiken en voelen.

Terug
Bovenaan