een vraag aan Pluisje

Hai,
Ik heb begrepen dat je momenteel een opleiding doet om gastouder te worden. Wat voor opleiding is dat precies?
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ze mij geen 3 vaste avonden kunnen garanderen dus ik kan giga in de knel komen met de oppas als de kleine er is. Mijn moeder heeft zelf gewerkt als gastouder maar toen was een opleiding nog niet verplicht. Ik ben me nu een beetje aan het orrienteren over gastouder worden, kijken of het voor mij misschien een optie is. Ik heb het absoluut niet meer naar mn zin op mijn werk en ik zou het super vinden om met kinderen te kunnen werken en als ik dan ook nog eens bij mn eigen kindje kan zijn... Misschien kun jij me iets meer vertellen??

Hey hey,

Ik heb de opleiding momenteel op een laag (gedoofd) pitje staan maar ga er na de zwangerschap met frisse moed weer tegenaan.
Vervelend zeg dat ze dat niet kunnen op je werk,
Het is voor jou denk ik belangrijk dat je op korte termijn uitvind wat je wilt. Als je eruit bent kun je bijv. de oppas opzeggen zodat je daar geen kosten meer aan hebt.
Ik doe de opleiding via het gastouderbureau waar ik straks voor ga opvangen. Ik zit bij Kinop ze hebben vestigingen in:
Almere
Boxtel
Den Bosch
Joure
Doetinchem
Haarlemmermeer
Klaaswaal
Maastricht
Nijmegen
Wijchen.
De opleiding wordt voor mij betaald, maar ik moet straks wel een jaar voor kinop werken. Weet natuurlijk niet waar je woont dus je zal zelf moeten uitzoeken of er bij jou in de buurt een gastouderbureau zit die het voor je zou willen betalen.
De opleiding gaat via de gastouderroute, je kan even kijken op hun site of je daar wijzer van wordt, ik kan mezelf momenteel niet genoeg concentreren om lang teksten te lezen anders had ik wel even gekeken. http://degastouderroute.nl/.
Je moet bij de opleiding ook ehbo halen. Dit ga ik straks doen via geweldige ouders. Ook hiervoor ben ik ingeschreven en heb ik niets zelf gedaan maar dat zou je wel zelf kunnen regelen via geweldigeouders.nl.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel van je! Voor nu Succes.
En laat je niet gek maken op je werk meid!!!

liefs

Terug
Bovenaan