een vraag over de eisprong

A

Anoniem

Guest
 Hoi meiden

Ben vadaag lekker vrij

Als je een lange cyclus heb van 40 dagen
Is het mogelijk dat je ook een eisprong kunt krijgen op de 14 of 15 dag??
of is het standaard twee weken voor je menstruatie zou beginnen, dat er een eisprong plaats vindt

Het is mij allemaal nog niet zo duidelijk over die hele eisprong.
Heb wel laten uitrekenen, en volgens cycluskalender krijg ik een eisprong op 17 April
Zijn er meiden, die hier ervaring mee hebben??

groeten nathalie

Hoi Nathalie,

Ik her er ook nog niet zo'n verstand van, ben pas 2 weken gestopt met de pil.
Voor zover ik weet is je eisprong   14 dagen voor je aankomende menstruatie, daarom is het zo lastig om het uit te rekenen omdat je nooit weet wanneer je precies ongesteld moet worden. Als je dus een cyclus van 28 dagen heb dan is het inderdaad 14 dagen na je eerste dag van je laatste menstruatie. Heb je een cyclus van 40 dagen dan zou het 26 dagen na je eerste dag van je laatste menstruatue zijn.

Ik hoop dat ik het goed verteld heb, zoniet dan hoor ik dat wel weer!

Groetjes Fenneke

Hoi Nathalie,

Die 14 dagen is slechts een gemiddelde (maar klopt wel bij veel vrouwen). Ik had mijn eisprong altijd 11 dagen voor mijn menstruatie. Het varieert tussen 10 en 17 dagen voor de komende menstruatie. Je kunt ook een ovulatietest gebruiken. Zelf gebruikte ik die van Clear Blue en ben daarmee 2x direct zwanger geworden.

Succes!

Groetjes F. (16 wkn)

Het klopt inderdaad dat je 11 tot 15 dagen voor je menstruatie een eisprong hebt gehad. Erg handig dat je dat dus altijd achteraf pas weet. Ik heb zelf ook van die lange cyclussen en soms zelfs een paar maand niet. Toch ben ik de trotse moeder van een dochter van 3,5 maand. Het heeft ruim 1,5 jaar geduurd dat wel.

Terug
Bovenaan