een vraag over temp

Hallo meiden.

Ik heb vanmorgen voor de eerste keer getemp , en hij was 37,2.
Maar ik heb ook een paar dagen last van hoofdpijn.
Kan er iemand mij vertellen over tempreturen.
Ik durf nog geen test te doen , naar alles wat er is gebuurt.

Veel liefs

Peggy mama van Anouk*

Hoi!

Even een heel praktisch verhaal over temperaturen. Wat je doet: je neemt elke dag op ongeveer dezelfde tijd je temperatuur op. 's-Ochtends is het handigst, als je net wakker bent, want door de dag heen dag stijgt je temperatuur. Je schrijft op wat je temperatuur was. (Je kunt er ook een grafiekje van maken als je wilt.) Het is ook handig het erbij te zetten als je bijvoorbeeld verkouden bent of op een andere tijd hebt gemeten, want dan kan je temperatuur anders zijn.

Als het goed is zie je dan rond je eisprong een stijging in je gemiddelde temperatuur van ongeveer 0,3 graden. Dat is dus maar een heel klein sprongetje. Je moet zorgen dat je daarvoor hebt gevreeën, daarna heb je je eisprong al gehad! Als alles goed is blijft je temperatuur verhoogd tot je al dan niet ongesteld wordt, als je ongesteld wordt daalt hij weer. Daalt hij altijd veel eerder, dan kan het zijn dat er iets niet goed zit met je cyclus.

37,2 is op zich een normale waarde, bij mij zit het tussen 36,4 en 36,8 maar ik geloof dat dat vrij laag is. Maar je moet dus echt langere tijd meten om er wat zinnigs over te kunnen zeggen, omdat het per dag wel een paar tienden graad kan verschillen.

De vorige keer bleef mijn temperatuur hoger tijdens mijn zwangerschap, maar ik weet niet of dat normaal is, want die zwangerschap ging weer mis.

Succes, weet niet of je er wat aan hebt, veel sterkte!

Groetjes,

Femke

Terug
Bovenaan