een vraag

even een vraag voor vriendin ilona, 2 juni moeten ze naar het ziekenhuis in utrecht wat ik jullie al heb vertelt. gistere kreeg ze per post een boekje met heel veel  uitleg over de ivf en meerdere behandelingen. ook stond er een uitleg over de kosten ik zal het even   opschrijven wat er stond persies..(als u verzekerd bent bij een ziekenfonds merkt u niets van de geldzaken. de rekening wordt rechtstreeks naar u ziekenfonds gestuurd. me vriendin ilona heeft een aanvulende verzekering uitgebreid pakket.ze heeft unive gebeld en zeggen haar geen uitleg te kunnen geven over deze vraag, misschien weet iemand van jullie wel een antwoord voor haar, misschien had de gene waar ze het aan vroeg er helemaal geen zin in om het voor haar op te zoeken,want het was volgens me vriendin niet 1 van de vrolijkste.nou meiden dit was een vraag van ilona.groetjes en knuffies van pepe en ilona.doei doei.

Hoi,

Ik werk zelf op een assurantiekantoor, maar helaas doen wij niets met Unive, dus ik zou het je zo niet kunnen zeggen. Volgens mij werkt Unive zelfs niet met tussenpersonen.

Kun je het voor haar niet in de voorwaarden nakijken, want daar staat het zowiezo allemaal in. En anders zou ik gewoon nog een keer naar de Unive bellen (en dan vragen naar de schadeafdeling ziektekosten) en daar nogmaals de vraag voorleggen. En als  diegene weer  geen antwoord weet te geven, moet je vragen naar haar of zijn chef.  (advies, noteer altijd de naam van degene die je gesproken hebt, kun je lekker gaan klagen over  die persoon bij de chef van de afdeling)

Succes en laat je nog even weten hoe het is afgelopen.

Groetjes,
Jannie

Hoi hoi

Unive vergoed alleen vanuit het toppakket en dan tot een bedrag van 3000 euro maximaal.
(heb zelf bij unive gezeten nu overgens niet meer)

Je moet altijd met een brief vanuit het ziekenhuis (krijg je van de gyn of verpleegkundige) naar het ziekenfonds met deze brief vraag je de behandeling aan.
Ze betalen pas als de aanvraag is goed gekeurd dus kijk daar even mee uit. En laat het eerst goed keuren voor je je medicijnen ophaald.
Het wordt geod gekeurd als het medisch noodzakelijk is. En dat is het vast je doet zo'n behandeling toch echt niet voor je lol. Eigenlijk mag dat ze je zo controleren.
Als Ilona in juni naar het ziekenhuis moet zou ik als ik haar was alvast zo'n brief vragen want er gaan wel een aantal weekjes over heen voor je de goedkeurings brief ontvangt.

veel succes

groetjes rozemarijn

Volgens mij worden er 2 dingen door elkaar gehaald.

Als je ziekenfonds verzekerd bent dan hoef je de rekeningen niet zelf  voor te schieten en ze dan door te sturen zoals particulier verzekerden dat wel moeten. De rekeningen van een ziekenfondsverzekerde worden direct van het ziekenhuis naar de verzekeraar gestuurd en je ziet dus zelf de rekening niet.

De mate van vergoeding voor fertilliteitsbehandelingen hangt af van hoe je verzekerd bent. Je kunt dit nalezen in de polisvoorwaarden die je op kunt vragen bij je verzekeraar. Dit staat dus los van het wel of niet thuis krijgen van de rekeningen van het ziekenhuis.

gr.Inge

Terug
Bovenaan