een vraag????

Hallo meiden,

Ik heb een vraag??

Een paar van jullie hebben hier denk ik wel ervaring
mee (helaas).

Ik zal bij het begin beginnen
we zijn   begin aug met de pil gestopt en daarna heb ik
de "normale stopweek" gehad zeg maar.
Na 51 dagen heb ik een lichte bloeding gehad.
Maar omdat ik dacht zwanger te zijn heb ik echo's gehad
omdat ik dus niet positief test bij een zwangerschap.
We hebben nl al een dochter.
Maar er was niets te zien helaas maar nu ben ik dus
alweer 72 dagen veder en er is nog geen ongi te zien.

Nu hebben we met de ha afgesproken als ik in januari
nog niet ongi ben ik dus door gestuurd ga worden na een
gyn.Omdat de ha het niet nodig vond om ons langer door
te laten gaan terwijl ze ons misschien wel kunnen helpen..

Maar nu het eigelijk steeds meer naar januari gaat lopen en
ik nog steeds niet ongi ben.En niet zwanger kan zijn.
Begint het eigelijk allemaal wel een  beetje te knagen.

Ik weet niet wat er allemaal te wachten staat maar misschien kan
iemand mij een beetje gerust stellen...

Natuurlijk weten jullie ook niet wat er aan de hand is maar
misschien weet iemand wel hoe het allemaal gaat starten....
Ik ben er wel een beetje bang voor wat er allemaal nog te wachten staat..

Ik hoop dat iemand mij een beetje kan uitleggen wat er zo al kan
gebeuren ik hoop dat het allemaal niet nodig is en ik gewoon nog
ongi ga worden al heb ik er een zwaar hoofd in.....

groetjes Belinda

Hoi,

Bij mij was het zo dat ik na 5 onregelmatige cyclussen zwanger ben geraakt (mei van dit jaar) wat nadat ik het 1 week wist, is uitgelopen op en miskraam.
Ik werd daarna ook maar niet ongesteld en ben volgens mij na 70 dagen naar de huisarts gegaan (de verloskundige had mij gezegd even de duur van 2 cyclussen af te wachten om mijn lichaam te laten herstellen, langer mocht dat niet duren)

De huisarts verwees mij door voor een echo en daaruit bleek dat ik PCO heb. Dat wil zeggen dat je wel veel follikels hebt maar ze rijpen/springen niet (goed)
Ik krijg daar nu hormonale  medicatie voor (clomid) en dat heeft tot nu toe (nog maar) 3  x tot een eisprong geleid.
Ik heb nu gewoon net zoveel kans om zwanger te worden als toen ik vorig jaar stopte met de pil (heb dus wel nog steeds lange cyclussen). Tenminste daar probeer ik van uit te gaan aangezien ik al een keer  zwanger ben geweest.  
Hopelijk is het deze keer raak!

Je kunt PCO even googelen, maar probeer je niet te druk te maken en je eigen onderzoek af te wachten want het heoft natuurlijk dit niet te zijn (ik vertel alleen wat het bij mij was)

Maar ik weet het, het is moeilijk want wanneer je besluit om te stoppen met de pil, had je het liefst meteen zwanger geweest.

groetjes Nicky

hoi Belinda!

Ik heb precies hetzelfde.
Nadat ik een jaar gestopt was met de pil ben ik april 2005 zwanger geraakt. Ik had een heel onregelmatige cylus (ongeveer 3 x per jaar) maar het was ons toch gelukt om spontaan zwanger te raken. In januari 2006 is toen ons dochtertje geboren.
Toen onze dochter 1 jaar werd, wilde we graag voor een 2e gaan. Ik stopte met de pil, maar een menstruatie bleef uit. Na een half jaar zijn we naar de gyn gegaan.
Als 1e kregen we een soort vragen lijst en mijn man moest zijn zaad inleveren. Ook kreeg ik een inwendige echo. Daaruit bleek dat ook ik niet op een natuurlijke manier een eisprong zou hebben..
Ik moest toen starten met een medicijn, Provera, om mijn menstruatie op te wekken. Dit duurde 10 dagen. Daarna kon ik starten met Clomid. Clomid zorgt ervoor dat je eicellen rijpen. Dit slik je meestal van de 3e tot 7e cyclusdag. Je blijft wel onder controle van de gyn staan. Ieder bezoek dat je dan brengt wordt gekeken met een inwendige echo of je eicellen al aan t rijpen zijn. De bedoeling is dan dat ze kunnen inschatten wanneer je eisprong zal zijn.
Bij mij wilde de eicellen toen wel rijpen, maar niet springen. Dus krijg ik één keer per cyclus een spuit, Pregnyl, om een eisprong op te wekken. Het voordeel daarvan is, is dat je precies weet wanneer je je eisprong zal hebben (ongeveer 36 uur na die spuit).

Ook zal er iedere cyclus bloed bij je worden afgenomen om je hormoon waardes te bepalen.
Ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt, en als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Inmiddels ben ik nu met de 6e ronde clomid + pregnyl bezig. Het wil dus niet zeggen dat het snel `raak` zal zijn, nu je precies je eisprong weet.

Ik wens jullie heel veel sterkte en succes de komende tijd en laat maar wat van je horen!

Groetjes Nicole

Hallo dames,

Heel erg bedankt voor jullie reactie's.

Ik ben er zeker wat rustiger er  van geworden
en ik denk nu maar zo we zien het wel wat er
in januari gaat gebeuren..
Ik ben zeer benieuwd als ik naar een gyn door
gestuurd word wat ze gaan doen.

Oja en als je dan bij de gyn terecht komt en je
blijkt zwanger blijf je dan onder controle bij de gyn
of mag je dan naar vk toe.

Dank jullie wel......

Groetjes Belinda

hoi Belinda!

Toen ik nog zwanger wilde raken van de 1e en dat niet wilde lukken, had ik een afspraak gemaakt bij de gyn. Daar aangekomen bleek dat ik net een eisprong had gehad en dat ik 6 weken later terug moest komen. Ik die tijd werk ik niet ongesteld en bleek toen zwanger! Toen ik na die 6 weken bij de gyn kwam werd er dan ook gelijk een echo gemaakt. Alles was goed en het hartje klopte! Ik mocht toen de verdere controles bij de vk doen.
Ik heb dus echt geen idee hoe het zit als je via de MMM zwanger raakt. Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

groetjes Nicole

Hallo allemaal,

Ik heb nog eens een vraag???

Ik heb zo nu en dan echt hele erge buikpijn nu al
een week of 3 niet elke dag en ook niet de hele
tijd maar zo nu en dan echt hele erge kramp.
Dan denk uummhh ik ga ongi worden en dat word
je dan dus echt niet hellaas.

Heeft een van jullie dit ook???

Groetjes Belinda

Terug
Bovenaan