een vraagje aan cee1971 en janu79.....

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,kom net aan het lezen en zie dat jullie ook al wat langer bezig zijn!!!
ben net vadaag weer ongi geworden  en ben er erg verdrietig van!!
we gaan nu naar ronde 12!!!
heb vanmorgen de HA gebeld,ik kan er niet meer tegen,heb voor volgende week dinsdag 6 juni een afspraak!!!
maar ik zag dus dat jullie ook albij de huisarts zijn geweest!!

wat mijn vraag dus is:hoe,wat,waar??? dus met andere woorden wat vraagt de huisarts allemaal,en word je altijd direkt doorgestuurt naar de gyn... ben al 2 maand aan het tempratuuren,heb al gehoort dat dat scheeld.maar hoe hebben jullie dat allemaal ervaren????

ik hoop reaktie van jullie te krijgen...... BVD!!!!

xxxtam80

Hoi Tam

Wat balen zeg, dat je weer ongi bent geworden. Ik weet precies hoe je je voelt. Ik ben ook alweer ronde 12 ingegaan en ik hoop dat het deze maand echt eens een keer gaat lukken. Toen ronde 10 mislukte, ben ik naar de HA gegaan. Ik was het helemaal beu. Mijn huisarts gaf in eerste instantie aan dat ik geduld moest hebben; ik had tenslotte al een kind (dochter van 2,5 jaar) dus dat was volgens haar het bewijs dat het WEL mogelijk was. Maar ik accepteerde geen NEE en bovendien ben ik ook al 35 jaar, dus ik wilde perse doorverwezen worden naar de gyn. We spraken af eerst onderzoek te laten doen naar Soa's als chlamydia (kunnen onvruchtbaarheid veroorzaken) en een echo te laten maken van baarmoeder/eileiders. Dat is inmiddels gebeurd en alles was ok. Tijdens de echo was  er wel al een rijp eitje te zien op dag 6 van mijn cyclus, dus dat was volgens de gyn reden voor verder onderzoek. Daarvoor moest ik een afspraak maken met de fertiliteitsarts (speciale gyn) die mijn cyclus verder gaat onderzoeken. Helaas is die afspraak pas op 28 juni.......moet ik weer zo lang wachten. Maar goed, aan de andere kant zitten we in de molen. ...

Als jij je graag wilt laten onderzoeken omdat het zwanger worden niet lukt, dan moet je dit doen hoor! En laat je niet afschepen door je huisarts. Overdrijf desnoods en zeg dat je al meer dan 1 jaar bezig bent! Het helpt als je zoveel mogelijk laat zien dat je je lichaam kent, je cyclus doorhebt en ongeveer weet wanneer je eisprong is. Je krijgt vragen over  je lengte cyclus/ temperaturen/ gebruik ovulatietests/ hoe vaak en wanneer sex  etc. Als je dit alles goed op een rijtje hebt, kunnen ze je niet wegsturen met opmerkingen als "ga eerst nog maar een paar maanden temperaturen of ovulatietesten gebruiken"......

Ik wens je veel succes, doe waar jij je goed bij voelt!

Liefs, cee

Hoi Tam,

wat erg voor je dat je weer ongi bent geworden!

Wij zijn nu bijna een jaar bezig en ik ben vorige week bij de ha geweest. Ik had voor de zekerheid m ´n templijsten meegenomen maar de ha zelf heeft eigenlijk niets gedaan, hij stuurde me gelijk door naar de gyn waar ik over 4 weken terecht kan.

De ha vroeg trouwens nog wel of er ingrijpende dingen waren geneurd of dat een van ons speciale medicijnen gebruikt.
We zitten wel middenin een flinke verbouwing en hij dacht dat dat best mee kon spelen, maar voor de zekerheid dus even na laten kijken bij de gyn.

We hebben al een zoon van ruim 2

Veel suc6 he! Groetjes Janu

oh, sorry tam. Lees net pas dat je al een afspraak hebt bij de HA voor volgende week. Goed gedaan hoor! Ik hoop dat je meteen door wordt gestuurd naar de gyn, succes volgende week!

lfs, cee

hoi dames...

lief dat jullie hebben gereageerd,dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten!!!
ik wou mijn tempr.lijsten ook mee nemen,en heb gister ook ff opgeschreven wanneer ik het afgelopen jaar ongesteld ben geweest (kruis het altijd aan op de kalender)mijn gemiddelde cyclus is 28 dagen soms er een keer boven of er eenkeer onder.
ben al een keer getest op chlamydia,toen ik in ronde 6 zat had ik 2 weeken naar mijn ongi vreezelijke buikpijn,ben bij de HA geweest en hij wist het ook niet en heb ik mij daar op laten testen,maar alles was gelukkig goed,maar 2 dagen na het bezoek aan de HA was ik ongesteld terwijl ik dat pas 2 weken later moest worden heel raar,en 2 weken later was ik weer ongi,op de dag dat het eigenlijk moest,vreemt,vreemt!!
maar moet toen toch naar de HA voor de uitslag die goed was,en hebben we het er ff over gehad,hij wist het ook niet zo goed,maar dacht aan een vroege MK voor dat ik zelf wist dat ik zwanger was,lijkt mij raar maar de HA dacht dat.

maar ik sta er ook op dat hij mij gaar doorstuuren,heb net ovulatie testen gekocht,maar ik zeg gewoon dat ik die al gebruikt heb (leugen om eigen best wil)
maar hij weet wel wanneer ik gestop ben met de pil,dat had hij toen al gevraagt,dus daar kan ik niet over liegen,11 maand is toch bijna 1 jaar!!!

maar mijn vriend vind het allemaal maar niks (een kind wel hoor,maar de HA niet)
hij is bang dat hij er ook heen moet en dan zijn broek uit moet trekken,HIHI !!!!
maar zijn jullie mannen ook al onderzocht?en hoe gaat dat in zijn werk?
dan kan ik hem mischien gerust stellen!!!!

liefs en xxx tam80

hoi,  

hij hoeft heus niet terplekke zijn broek te laten zakken hoor, ha ha!

Het zou kunnen dat je een potje meekrijgt, sommige huisartsen onderzoeken zelf het zaad, maar die van mij niet. Misschien dat ik er van de gyn 1 mee krijgt..

hihi,dat had ik ook gedacht zoiets,maar mijn vriend wou dat niet geloven !!!!

kan ik hem in iedergeval wat gerust stellen....

dank je....

xxxtam80

Hee Tam

Heb even stiekem mee gelezen hoor....
vond wel grappig wat je zei pver je vriend dat ie bang was dat ie meteen zijn broek moest laten zakken....daar was mijn man ook bang voor namelijk.
Die vond het echt allemaal 10 keer niks...
Toen hebben we het gedaan...alles in een potje en meteen naar het lab..bleek dat het voor 12 uur binnen moest zijn en wij waren er 1 uur...
En mijn man vond het al zo een ramp joh!! Dat was echt balen.
En nu moet hij dus nog een keer....
Wat ik echt stom vind want mijn dokter zei juist ik doe het wel al dan hoeft de fert.arts het niet meer te doen....nou mooi dus van wel....

Maargoed had ff zin om dit te schrijven,
Succes bij de dok meid!! En denk erom goed vragen voor welke tijd jullie straks sperma moeten gaan inleveren!
Liefs Linnepinnie

Terug
Bovenaan