Bij mij is de slijmprop bij de eerste pas tijdens de bevalling eruit gekomen (ik heb hem namelijk niet gezien, begon bij mij met gebroken vliezen en geen druppel bloed), bij mijn tweede pas aan het begin van de bevalling (had al weeën) Bij mijn derde werd ik gestript bij verloskundige ('s middags), begin van de avond begon het te rommelen, 's avonds om 22 uur de slijmprop (in gedeeltes) en om 23 uur kwamen de weeën regelmatig.
Kortom iedere bevalling verloopt anders. De slijmprop dient inderdaad wel om de baarmoeder af te sluiten, maar gevaar voor infectie is er pas als de vliezen gebroken zijn! Kindje wordt door je vliezen en het vruchtwater beschermd tegen infectie.
Kortom als je je slijmprop verliest, hoef je echt niet bang te zijn voor infecties.... Als de vliezen gebroken zijn trouwens ook nog niet gelijk hoor! Alleen in bad gaan en vrijen is dan niet meer aan te raden (omdat er dan echt wat in je vagina komt) en na 24 uur wordt het risico op infectie groter (daarom moet je wel altijd je verloskundige bellen als je vliezen gebroken zijn, maar dat bellen mag gewoon wachten tot kantooruren)
Ik hoop dat ik je zo gerust heb kunnen stellen. Er is geen vaste volgorde voor het bevallen!