Een vraagje aan "ervaren" moeders...

Hoi meiden, ik dacht ik deponeer mijn vraag hier. Is het zo dat je altijd een slijmprop verliest? Op het oktober forum waren er al wat meiden die een slijmprop kwijt waren geraakt, dus zo rond de 32, 33 weken. Of kan het zo zijn dat je ´m pas kwijtraakt bij de bevalling?
Groetjes, Taatje
35w2d

Ik heb bij mijn twee bevallingen de slijmproppen verloren vlak voor de bevalling, dus toen ik al weeen had. Volgens mij is dat de bedoeling ook. Deze slijmprop dient als bescherming en barriere voor ziektekiemen enz en die moet je niet vroegtijdig verlieze. Zeker weten doe ik dit niet, vraag het een verloskundige, dan weet je het zeker.
Succes.

Bij mij is  de slijmprop bij de eerste pas tijdens de bevalling eruit gekomen (ik heb hem namelijk niet gezien, begon bij mij met gebroken vliezen en geen druppel bloed), bij mijn tweede pas aan het begin van de bevalling (had al weeën) Bij mijn derde werd ik gestript bij verloskundige ('s middags), begin van de avond begon het te rommelen, 's avonds om 22 uur de slijmprop (in gedeeltes) en om 23 uur kwamen de weeën regelmatig.  
Kortom iedere bevalling verloopt anders. De slijmprop dient inderdaad wel om de baarmoeder af te sluiten, maar gevaar voor infectie is er pas als de vliezen gebroken zijn! Kindje wordt door je vliezen en het vruchtwater beschermd tegen infectie.  
Kortom als je  je slijmprop verliest, hoef  je echt niet bang te zijn voor infecties.... Als de vliezen gebroken zijn trouwens ook nog niet gelijk hoor! Alleen in bad gaan en vrijen is dan niet meer aan te raden (omdat er dan echt wat in je vagina komt) en na 24 uur wordt het risico op infectie groter (daarom moet je wel altijd je verloskundige bellen als je vliezen gebroken zijn, maar dat bellen mag gewoon wachten tot kantooruren)
Ik hoop dat ik je zo gerust heb kunnen stellen. Er is geen vaste volgorde voor het bevallen!

Hoi Taatje,

Bij mijn vorige 2 zwangerschappen heb ik geen slijmprop gezien...schijnt dat ik m tijdens de bevalling ben verloren...geen idee!!! en nu bij deze zwangerschap ben ik m al verloren met 31 weken...het hoeft allemaal niks te zeggen en iedere zwangerschap is anders....

maak je geen zorgen...alles komt echt goed!!

groet Jess

(ook oktforum)

Bij mij is de bevalling van mijn 2e kindje ingeleid   (met 38 w 4) en ik ben ook geen slijmprop tegengekomen, is tijdens de bevalling meegekomen, denk ik.
Is misschien weer anders omdat het niet natuurlijk is begonnen, maar ook bij mijn 1e kindje heb ik geen slijmprop gezien.

hoi, ik heb bij mijn eerste 2 kinderen eerst de slijmprop verloren bij mijn eerste kind had ik na het verliezen van de slijmprop binnen een uur de weeen en bij mijn tweede kind na 2 dagen mijn derde is ingeleid heb ik toen niks van vernomen

hoi bij mijn eerste ben ik mijn slijmprop 1.5 week van te voren verloren( kon overigens geen kwaad zei de vk), mij me tweede hem ik hem nooit gezien. dus verschilt gewoon erug

Terug
Bovenaan