Een vraagje over BV

Hoi Loortje,

Dit is heel normaal. En ook goed dat je meer eet je hebt toch extra voeding nodig want de kleine eet ook mee. Het is niet zo goed om te veel af te vallen tijdens de zwangerschap of tijdens de periode van het geven van borstvoeding omdat in het lichaamsvet ook allerlei schadelijke stoffen worden opgeslagen die bij afvallen ineen keer in grote hoeveelhden vrijkomen, die geef je dan door aan de kleine via je bloed of via de moedermelk.
Maar ja ik was al heel snel lichter in gewicht dan voor de zwangerschap en er moet bij mij echt niet meer af ik zit er dan ook echt tegen te eten, niet tegen heug en meug hoor ik kan de hele dag doorblijven eten , honger!. Vroeger dacht ik dat mijn man veel at maar bij mij gaan er ook zo 10 boterhammen op een dag naar binnen en het avondeten ook bergen. en dan nog maar niet te spreken over al die chips en rozijnen en noten die ik tussendoor nog eet 's nachts zit ik dan weer aan de bananen. Hoezo borstvoeding goedkoper dan flesvoeding? haha. 't zal nog wat worden als ik ga stoppen met borstvoeding maar dat duurt nog wel even ben nu ruim 6 maanden bezig en ga nog wel even door
 
haha, ja is heel normaal hoor! Lekker blijven eten, je hebt het hard nodig!

Ik geef nu 6 maanden BV en mijn  eigen voedingsschema gaat als volgt:

ontbijt: 4 boterhammen
tussendoor: pak koek
Lunch: 6 boterhammen
tussendoor: zak chips
Diner: 2 borden eten + toetje
als afsluiter: nog pak koek/reep chocola of zal chips
en 's nachts vaak ook nog wat

verder drink ik minimaal 3 liter sap of thee!!
 
Hoi, hoi,

dit komt mij bekend voor! Ik kan tegenwoordig ook alles eten wat los en vast zit (geef nu 4,5 maand bv). Hebben jullie ook niet soms dat je niet meer weet wat je nu weer  zal gaan eten? Ik ben steeds vaker het brood helemaal zat, heb wel trek dan, maar moet er niet aan denken om weer brood te eten. Ik heb ook de indruk dat dit steeds vaker voorkomt, 1x per week zeker....
Hoor graag van jullie,
groetjes,

yolanda
 
Hi,

Vrij normaal hoor! Al hangt het ook een beetje van je eigen stofwisseling af nu je BV geeft.... Sommige moeders eten hetzelfde als voor de BV (en lijken de kilo's maar niet kwijt te raken)  en anderen eten juist weer veel meer (en vallen alsnog af, zoals ik).

Wisten jullie dat er ook een borstvoedingsforum bestaat? www.borstvoedingsforum.nl Hier kom je ook al die verhalen tegen...

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan