een vraagje over de benodigde spullen die ik nodig heb

hallo ik ben nu 16 weken zwanger van een tweeling.
de mensen om me heen zeggen dat ik nu best de spulletjes moet gaan kopen die ik nodig heb als de kraamverzorgstr komt......
zoals kruiken enzo
wat is daar een globaal bedrag van dan kan ik daar rekening mee houden
alvast bedankt
groetjes nicole
 
dat is een goede vraag

zo duur als je het zelf maakt !!!!!!!!!!!!!!!!!!

je hebt natuurlijk standaard dingen nodig (al weet ik niet wat je nodig hebt met een 2-ling). Maar zo kan je bijvoorbeeld een waskussen bij de hema kopen voor 10 euro of 1tje van 35 euro met een leuke print erop bij de babywinkel.

Ga eerst eens een realistisch lijstje maken van wat je moet en wil kopen. Op elke site staat wel een ander lijstje (hema, baby dump, prenatal, enz) De helft van die spullen heb je vaak niet nodig.
Dus verzamel lijstjes en ga navragen bij vriendinnen, forum, kraamzorg, enz... wat je nu echt nodig hebt.
Dan kan en pas een schatting maken van de kosten.

succes

ps laat je niet te veel onzin aansmeren
 
Ik sluit me aan bij hierboven... Je kan het indd zo duur maken als je zelf wilt...

Je hebt hartstikke leuke baby kamers op marktplaats en met een soppie over de meubels is het weer schoon en fris...

Ik zou als ik jou was wel lekker op tijd hiermee gaan beginnen, want ik kan me voorstellen dat het al snel zwaar gaat worden voor je met een tweeling in je buik!

De duurste uitgaven zijn vaak toch wel de kinderwagen (of je moet een duowagen over kunnen nemen van iemand?) en de kinderkamer.. Vergis je alleen niet in alle kleine spullen met kleine prijsjes.. Ik dacht telkens ohhh 4 euro voor een shirtje hier, 6 euro voor een broekje daar maar dat tikt toch wel aardig aan. Maar dan weer, je kan het zo duur maken als je zelf wilt! Prenatal en de Hema zijn vrij redelijk qua prijsjes (vind ik) en anders eens even op Marktplaats kijken... orienteer gewoon even wat er alleen te koop is en wat je wel en wat je niet tweedehands zou willen kopen!


Succes!
 
je kunt het zo duur maken als je zelf wilt.

Idd een lijstje maken met de belangrijkste dingen die je nodig hebt. zou persoonlijk niet op matrasjes gaan besparen, een goed matras is een must.

ga dan langs de sites waar je de dingen het goedkoopst kan krijgen en haal het daar weg, dat bespaart veel. miss ben je nog voor de tijd jarig, dan kun je ook altijd dingen vragen ( ben zelf 18 dec jarig en heb bepaalde dingen voor mijn verjaardag gevraad)

succes met aanschaffen, geniet van de twee kleintjes in je buik... alles komt wel op zijn pootjes terrecht
 
Waar je nu in elk geval nog tijd voor hebt is de aanbiedingen in de gaten houden!
Zo hebben wij bij de oudste ook grotendeels de aanschaffen gedaan. Ook niet alles in 1x, maar verspreid. Was namelijk ook wel leuk om er op meerdere momenten mee bezig te zijn :)

Wij hebben geen echte babykamer en de kleine ging eerst in de wieg, dus het bedje hebben we gewoon gewacht tot HET bedje voor ons in de uitverkoop ging en die hadden we toen voor 40 euro ipv 150. Best leuk prijsverschil.

Een commode.... is gewoon een ladenkast. Maar een ladenkast is veel goedkoper bijvoorbeeld. Wij hebben een grote ladenkast gekocht. 1.40 breed, dus lekker de ruimte en net even een stukje hoger als een commode, prettig met onze lengte.

Kruiken, aankleedkussen, badje/tub, standaard... aanbiedingen in de gaten houden en dan 'je slag' slaan.

Van bovenstaande zou ik bij een tweeling alleen van kruiken extra willen, maar misschien dat je er ook 2 kan lenen voor erbij?
 
Wat ik trouwens ook heb gedaan... Is me zus en schoonzus (mensen die kleintjes hebben die baby af zijn...) bellen en vragen wat hun hebben en willen 'doneren' of goedkoop willen wegdoen!

Zo hebben wij de kinderkamer/kinderwagen/box overgekocht voor 250 euro van mijn schoonzus...

Echt hoor, brutale mensen hebben de halve wereld!

Enne indd.. Matrasjes en dat soort dingen wel nieuw kopen (dingen die je niet kan soppen of wassen...).. Maxi cosi trouwens ook, die hebben namelijk breeklijnen.. Een keer goed laten vallen of een ongeluk dan zijn de breeklijnen beschadigd en is de opvang van de klap minder.

Succes maar weer!
 
Zowiezo krijg je in bijna elke winkel (prenatal zeker) korting als je van producten 2 koopt ivm een tweeling, waardoor het je toch gauw 1- tot 20 procent scheelt. Kijk idd op marktplaats, babyspullen worden zo kort gebruikt en lijden eigenlijk niks. Zo heb je je budget zelf in de hand.

Ik schat dat ik alles bij elkaar toch wel 500 euro voor de uitset kwijt was, maar durf het niet zeker te zeggen, kan best iets meer of minder zijn.

Nu is bij de prenatal wel flinke kortingen op hoeslakentjes en dergelijke! Succes!
 
Terug
Bovenaan