een vraagje over de menstruatie na een miskraam

A

Anoniem

Guest
Hoi Hoi,

Ff een vraagje van mijn kant.
Wie weet waarom het beter is na een miskraam  te wachten op de 1e  menstuatie om er weer voor te gaan.
De gynaecoloog gaf aan dat de bloeding de 1e dag van de menstratie is....( in mijn geval curretage!)

Wie heeft hier een antwoord op?

Hai,

De reden is om je lichaam en je emoties even rust te gunnen. Er is echter volgens mijn gyn geen medische reden om het na een mk direct weer te proberen, tenzij er afwijkingen in  eierstokken en baarmoeder zijn.  
 4 december had ik mijn 3e miskraam en zijn de onderzoeken gestart. Omdat de cyclus verstoort kan zijn na een miskraam heb ik ovutesten gedaan om niet 8 weken in spanning op mijn ongi te moeten wachten. En wat denk je, ondanks dat we na de laatste miskraam niet vaak gevreeen hebben ben ik toch weer zwanger. Het kan dus prima, en het is zelfs zo dat je erg vaak leest dat direct na een mk vrouwen vruchtbaarder zijn dan anders.
De bloeding die je hebt van het afdrijven van het vruchtje is volgens mijn gyn geen gewone ongesteldheid, omdat er een zwangerschap afgebroken wordt. Na een voldragen zwangerschap heb je ook bloedingen en das ook geen ongesteldheid.
Menstruatie is juist het afdrijven  van een niet bevrucht eitje.

Sterkte met het verwerken van je miskraam

liefs, Annette  

Dank je Annette voor je advies,
ik heb je verhaal gevolgd op deze site.
Maar ontzettend fijn dat je nu zwanger bent! Hoeveel weken ben je nu?
Gaat alles voorspoedig?
Ik hoop het van harte.

Wij gaan ervoor alhoewel ik een miskraam( curretage 8 wk) erg heftig vond.
Het hartje was gestopt met 5 wkn. Dus we hebben echt weken in spanning gezeten.

Wel grappig dan men zegt dat je na een miskraam erg vruchtbaar bent, heb jij enig idee waarom?

Groeten !!

Ik ben na mijn miskraam niet meer ongesteld geworden. Zo'n  7 weken na mijn miskraam deed ik een test en ik was zwanger! Het resultaat is inmiddels 15 mnd oud.

groetjes,
Ikke mv 1

hai grietje,

Ik ben inmiddels 6 wkn + 2 dgn zwanger, 7 weken geleden miskraam gehad. Geen idee waarom vrouwen vruchtbaarder blijken na mk. zal het hormoon zijn ofzo.  
Krijg 30 jan vroege echo om te zien of hartje klopt. Ben erg  bang dat het (net als bij  jou) gestopt is met groeien en dat ik ook  gecur moet worden. Iedere dag groeit  de hoop dat het blijft zitten, maar ben ook steeds banger  dat de klap groter wordt  als het mis gaat.
Mijn vorige zwschappen stopte met 4 weken en een paar dagen. Ben dus al wel veel verder. Het grote genieten is nog niet  begonnen.  
Misschien dat we blij durven zijn als de echo goed is.

Ik hoop voor je dat je  nooit meer een mk hoeft mee te maken. 1 is al vreselijk genoeg.

liefs, Annette    

Terug
Bovenaan