een vraagje over de menstruatie na een miskraam

Hoi Hoi,

Ff een vraagje van mijn kant.
Wie weet waarom het beter is na een miskraam  te wachten op de 1e  menstuatie om er weer voor te gaan.
De gynaecoloog gaf aan dat de bloeding de 1e dag van de menstratie is....( in mijn geval curretage!)

Wie heeft hier een antwoord op?

Ik heb begrepen dat je in principe meteen aan de slag kunt. Het is echter beter om te wachten omdat je dan  kunt uitrekenen wanneer je eventueel zwanger bent geraakt. Lijkt mij ook wel beter voor je lichaam om even wat rust te hebben

groetjes Empe

Hoi,

Tja, het is eigenlijk alleen het handigst omdat je dan precies kan uitrekenen wanneer je zwanger bent,
Maar omdat iedereen met 11 weken een echo krijgt kunnen ze precies zien dan hoever je bent , mischien wel veel verder of korter dan je denkt.

Ik heb na mijn miskraam geen menstuatie meer gehad en was gelkijk weer zwanger.
En uitrekenen was even puzzelen maar je komt toch altijd wel dicht in de buurt hoor!
Dus ik zou zeggen er gewoon voor gaan.
Je heb geen kans om eerder een miskraam te krijgen enz...

Ik hoop dat 2007 een hee;l goed jaar zal worden voor jullie.

groetjes liselore
moeder van twee

Ik heb altijd begrepen van mijn gyn dat je na een curretage beter even kunt wachten zodat ook de baarmoeder zich kan herstellen van de ingreep (met name de wand van de baarmoeder), maar ik ben geen expert....dus van horen zeggen....

Hallo lieve mensen,

wat lief allemaal die berichten naar elkaar toe.

Ik wacht nu toch maar een cyclus af, kan het lichaam zich ook weer herstellen.
Alhoewel je er natuurlijk direct weer voor wil gaan!!
Dus we slaan maar ff een maandje over.............

Veel succes allemaal en we houden elkaar op de hoogte!

Ben na mijn miskraam niet meer ongesteld geworden en bleek dus zwanger te zijn, terwijl we hier niet eens bewust mee bezig waren. Met een termijnecho weet je meteen hoe lang je zwanger bent.
Yoeke

Na een curretage is het heel belangrijk nu gelijk te vrijen met elkaar in verband met ontstekingen in baarmoeder omdat je baarmoeder na zn ingreep niet helemaal gesloten is.

Ik heb 2x een curretage gehad en eigelijk voor je geestelijke herstel is het fijner nog even te wachten. Ik had ook het gevoel ik wil gelijk weer zwanger worden en dat is ook niet zo gek omdat er toch iets in je lichaam gebeurde wat je nu af wil maken.

Advies wacht 2x een menstruatie af dan is je baarmoeder tot rust gekomen en jij zelf ook

Gr karinBuma

Terug
Bovenaan