Een vraagje over zindelijkheid... zucht

Hallo dames,

Ik heb jullie ook weer gevonden! Ik zal in het andere topic even vertellen hoe het met ons viertjes gaat.

Maar ondertussen heb ik even een vraagje over (jawel...) zindelijkheid. Dit moet al het 100ste topic over dit onderwerp zijn, maar toch.
Isis is nu 3,5 en was al een aantal maanden zindelijk, behalve de grote boodschap. Die deed ze nog steeds in haar luier, en daarom droeg ze in bed (middagslaapje + 's-nachts) nog een luier. Inmiddels poept ze met succes op de wc, en twee weken geleden verkondigde ze ineens dat ze 's-middags geen luier meer aan wilde in bed. Prima, zo gezegd zo gedaan, en vanaf dag 1 was ze tijdens de middagslaap droog. Helemaal super, dus!

Een paar dagen later wilde ze ook 's-avonds geen luier meer aan, maar dat wil nog niet zo lukken. Ze is van de afgelopen 10 nachten 3 of 4 nachten droog geweest, maar de overige nachten had ze in haar bed geplast. De ene keer is ze 's-avonds als wij naar bed gaan al nat, de andere keer 's-ochtends pas. Bovendien gaat ze 's-avonds slechter slapen; ze komt er wel 3 of 4 keer uit omdat ze naar de wc wil. Ik denk er over om haar toch maar weer tijdelijk een luier (of luierbroekje, da's dan net wat stoerder) aan te doen 's-nachts. Wat vinden jullie? Geef ik te snel op, of doe ik er juist goed aan om haar even wat rust te gunnen?

Ik ben benieuwd naar jullie meningen...

Groetjes,
Myrna mv Isis (3,5) en Nika (bijna 2)

Misschien kan je haar zelf laten kiezen 's avonds voor het slapen gaan tussen een luierbroekje en een onderbroek? Zo kan ze zelf aangeven wat ze wil. Met een luierbroekje kan ze evengoed zelf naar de wc gaan 's nachts.
Hier gaat het goed met de zindelijkheid, maar ook Thom wil 's avonds voor het slapen gaan nog wel eens een paar keer naar de wc gaan. Reuze spannend natuurlijk om dat allemaal zelf te doen en een goed excuus om te spoken, haha.
Succes!
Groetjes

Ik zou voor het luierbroekje gaan. Het is niet leuk voor mama en papa maar al helemaal niet voor Isis. Elke keer als je in je broek hebt geplast moet je bed weer schoon, zelf weer gewassen worden en koude kleren aan en in een koud bed. Mijn jongens hebben gelukkig nooit zulke ongelukjes gehad (even afkloppen) maar ik heb ze nog wel een hele tijd een luier aan gedaan terwijl ze wel zindelijk waren. Wij lieten ze wel plassen voordat wij op bed gingen. En vaak bleven ze dan droog in de luier (als je de goedkopere merken neemt, kun je goed zien en voelen of er een plasje in zit of niet).
Heel veel succes ! En het komt echt helemaal goed.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ben maandag maar begonnen met luierbroekjes, en nog geen 10 minuten nadat Isis in bed lag had ze al in haar luier gepoept. We hebben haar dus maar even duidelijk gemaakt dat dát niet de bedoeling is... 's-Ochtends zat er een plasje in de luier.
Gisteravond gaf ik Isis de keuze; een onderbroek aan of een luierbroekje. Ze koos voor een onderbroek, en was vanochtend droog! Ze mag nu elke ochtend een stickertje op de kalender plakken als ze droog is, en als ze 5 stickers achter elkaar heeft geplakt (dus 5 nachten achter elkaar droog) mag ze een kadootje uitzoeken in de winkel. Ben benieuwd hoe het nu verder gaat!

Groetjes,
Myrna mv Isis en Nika

Hoi Myrna,
Lijkt me een prima oplossing die jullie hebben gekozen.
Wij zijn ook op luierbroekjes overgestapt. Julian is al bijna een jaar overdag zindelijk (plassen en poepen)en ik wil, nu de nachten wat korter worden ook naar nachtzindelijkheid.
Met een broekje kan hij zelf naar de wc, maar doet dat nog niet. Soms wil hij het luierbroekje niet aan savonds, maar hij moet wel, want hij is altijd nat snachts. Ik heb hem beloofd dat als hij 10 nachten achter elkaar droog is hij zonder luier mag slapen. Maar verder dan 1 nacht komt hij niet. We zullen er maar eens wat actiever mee bezig.
Gaat het met Isis nog goed?

Groetjes,
Ellen

Hier 's nachts nog een luier, Ivar is heel wat ochtenden droog geweest maar de laatste tijd elke ochtend geplast in zijn luier. Hij geeft ook zelf helemaal niet aan dat hij geen luier om wil, dus hier lekker makkelijk een luier, zodat we niet 's nachts een bed en kind hoeven te verschonen.

Ik ben benieuwd hoe het met Isis verder gaat met de stickers!

Liefs Jenneke

Hier 's nachts nog een luier, Ivar is heel wat ochtenden droog geweest maar de laatste tijd elke ochtend geplast in zijn luier. Hij geeft ook zelf helemaal niet aan dat hij geen luier om wil, dus hier lekker makkelijk een luier, zodat we niet 's nachts een bed en kind hoeven te verschonen.

Ik ben benieuwd hoe het met Isis verder gaat met de stickers!

Liefs Jenneke

Hallo dames,

Even een kleine update van de nachtelijke perikelen: Isis was dus woensdagochtend droog, maar donderdag alweer nat... We hebben toen gezegd dat we weer luierbroekjes aan gaan doen als ze 's-avonds gaat slapen. In eerste instantie wilde ze niet, maar toen ze van ons een onderbroek óver haar luierbroekje heen mocht, was het okee. Grapjas! De eerste ochtend (vrijdag) zat er een plasje in het luierbroekje, maar gisteren en vanochtend was ze helemaal droog. We hebben met haar afgesproken dat als ze een week droog is, dat ze dan weer zonder luierbroekje mag slapen. Vindt ze helemaal okee! Hopelijk heeft ze het binnenkort door, het scheelt me in ieder geval heul veul was... ;-)

Groetjes, Myrna

Terug
Bovenaan