Een vraagje, snap er niets van

A

Anoniem

Guest
Hey mama's to be,

ik heb eens een vraagje, ik heb deze maand nog voor dat ik ongesteld moest worden een eerste "early stage" test gaan halen, die naar het schijnt heel gevoelig is voor HCG gehalte, 2 dagen voor mijn NOD getest en de test was negatief. Maar na 4 dagen nog steeds niet ongesteld, geen zwanger gevoel, maar ook geen ongesteld gevoel.. Uiteindelijk eens naar mijn borsten gekeken. Die zijn overgevoelig en er waren duidelijk meer aders aanwezig. Naar het kruidvat gelopen en een test van het kruidvat gaan halen, getest en na 2 minuten een heeeel licht lijntje. Bij mijn eerste zwangerschap was het een dikke vette lijn dus ik was niet overtuigd, dezelfde dag nog eens zo'n early stage test gaan halen, die vertoonde zo mogelijk nog een lichter lijntje, maar er WAS een lijntje, als je het tegen het licht aanhield duidelijk genoeg. Ondertussen ben ik 4 dagen over tijd en ik ben langs de huisarts gegaan. Ook daar een zwangerschapstest gedaan en de dokter zei: "Hmm, ook hier heel onduidelijk" Ik maak me zorgen door het lage HCG gehalte!! De dokter zei dat het kon zijn dat ik mijn eisprong veel later had, wat ik me bijna niet kan inbeelden OF dat ik misschien een heel vroege miskraam heb gehad en dat ik elk moment nog ongesteld kan worden.. Ik vraag me af of iemand dit al eens heeft meegemaakt?? En of het geen kwaad kan, moest ik toch zwanger zijn, dat het HCG gehalte zo laag ligt? Dit hormoon heb je toch nodig voor een goede zwangerschap?? Maak me erg veel zorgen.. Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen..

Liefs
Niunia

Hi meid,

lastiggg! Moet zeggen dat ik bij beide zwangerschappen pas een week na NOD positief testte, dus wrs komt mijn HCG vrij laat op gang. Mijn eisprong is ook vrij laat, weet je wel wanneer je ei is geweest?

Het kan zijn dat het niet goed ontwikkeld waardoor HCG te laag is, maar daar moet je nu nog niet aan denken hoor! Blijf positief en test over een dag of 2 nog eens.

Hai Niunia,

Ook bij mij was het lijntje (één dag voor NOD) heeeeel licht. Inmiddels ben ik 8 weken zwanger.

Het nadeel van zo'n vroege test is dat veel zwangerschappen rond de vierde week eindigen en dat het dus mogelijk is dat je blij bent met iets wat niet blijft... Helaas kan je alleen maar afwachten. Maar een lijntje is een lijntje, dus er heeft een bevruchting plaatsgevonden.

Ik hoop voor je dat het lijntje over een paar dagen donkerder is. Ik zou gewoon weer een goedkoop testje van het kv doen. Weet je zeker dat je geen appels met peren vergelijkt.

Succes!!!

Spannend hoor!! Idd aan de ene kant een streep is een streep, maar ja het is wel vroeg natuurlijk. Misschien erg moeilijk maar ik zou nog tot het weekend wachten en dan nog eens testen.
Veel succes met wachten!!

Liefs ciomama

Hey meid!

Heel herkenbaar voor mij. Ook schrik ik hier een beetje van. Ikzelf had in oktober 2010 een heel vaag streepje en toen is me gezegd dat een vaag streepje hoe dan ook zwanger betekend. Ik was toen 2 dagen overtijd. Ik was inderdaad zwanger maar dit heeft 2 maanden geduurt en toen is het hartje gestopt. Had ik nou moeten zeggen dat het streepje zo vaag was dat het van een meter afstand bijna niet te zien was? Ik heb weleens gedacht dat een vage streep een vage zwangerschap betekend maar dit bedacht ik zelf maar nu lijkt het erop dat het ook zo was als ik dit zo lees........

Het wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat een vage streep betekend dat je het gaat verliezen!! In het begin is je HCG gehalte erg laag! Mij zeiden ze dat dat heel normaal is in het begin.......

Liefs

Ik had in februari op mijn nod een test met een heeeeel licht streepje, werd er al een beetje blij van omdat er werd gezegd: een streep is een streep!
Maar een paar dagen later weer getest en geen streep te zien en een paar uur later ongi. Ik heb dus het idee dat het in een heel vroeg stadium fout is gegaan, maar zeker weten doe ik het niet. Er blijft natuurlijk ook nog wat HCG in je urine zichtbaar als het al vroeg is mis gegaan. Ik zou over een paar daagjes nog een test doen!
Juich niet te vroeg, het kan een tegenslag zijn!
Ik hoop voor je dat de volgende test een dikke vette streep heeft en dat alles goed is!
Laat je het wel weten?
Liefs

heej heej,

ik zou idd ook zeggen een streep is een streep.
Heb het zelf 3 jaar geleden ook gehad, ik had smorgens een echte positieve test, en s`avonds een negatieve, vervolgens werd ik dezlfde avond nog ongesteld....dikke domper.

Een een clearblue digital? Wat zegt die?
En anders over 2 dagen weer testen, dan is je HCG gestegen mocht ej zwanger zijn en moet het streepje wel donkerder zijn!

xxx

Hey allemaal, bedankt voor de reacties! Ondertussen heeft een bloedtest uitgewezen dat ik wel degelijk zwanger ben! De dokter zei dat mijn HcG gehalte normaal was voor enkele dagen over tijd te zijn.. Ik blijf nog een beetje nuchter en ik ga hoe dan ook donderdag nog een test halen, dan ben ik een week over tijd, als ik dan een normale lijn zie ga ik het pas echt geloven denk ik.. Het is allemaal zo onwerkelijk.. In elk geval bedankt voor de steun en heeeeel veel succes toegewenst aan jullie allemaal!!!!!

Veel liefs
Niunia

Terug
Bovenaan