Een vraagje, snap er niets van

A

Anoniem

Guest
Hey mama's to be,

ik heb eens een vraagje, ik heb deze maand nog voor dat ik ongesteld moest worden een eerste "early stage" test gaan halen, die naar het schijnt heel gevoelig is voor HCG gehalte, 2 dagen voor mijn NOD getest en de test was negatief. Maar na 4 dagen nog steeds niet ongesteld, geen zwanger gevoel, maar ook geen ongesteld gevoel.. Uiteindelijk eens naar mijn borsten gekeken. Die zijn overgevoelig en er waren duidelijk meer aders aanwezig. Naar het kruidvat gelopen en een test van het kruidvat gaan halen, getest en na 2 minuten een heeeel licht lijntje. Bij mijn eerste zwangerschap was het een dikke vette lijn dus ik was niet overtuigd, dezelfde dag nog eens zo'n early stage test gaan halen, die vertoonde zo mogelijk nog een lichter lijntje, maar er WAS een lijntje, als je het tegen het licht aanhield duidelijk genoeg. Ondertussen ben ik 4 dagen over tijd en ik ben langs de huisarts gegaan. Ook daar een zwangerschapstest gedaan en de dokter zei: "Hmm, ook hier heel onduidelijk" Ik maak me zorgen door het lage HCG gehalte!! De dokter zei dat het kon zijn dat ik mijn eisprong veel later had, wat ik me bijna niet kan inbeelden OF dat ik misschien een heel vroege miskraam heb gehad en dat ik elk moment nog ongesteld kan worden.. Ik vraag me af of iemand dit al eens heeft meegemaakt?? En of het geen kwaad kan, moest ik toch zwanger zijn, dat het HCG gehalte zo laag ligt? Dit hormoon heb je toch nodig voor een goede zwangerschap?? Maak me erg veel zorgen.. Hoop dat jullie me meer kunnen vertellen..

Liefs
Niunia

Hi meid,

lastiggg! Moet zeggen dat ik bij beide zwangerschappen pas een week na NOD positief testte, dus wrs komt mijn HCG vrij laat op gang. Mijn eisprong is ook vrij laat, weet je wel wanneer je ei is geweest?

Het kan zijn dat het niet goed ontwikkeld waardoor HCG te laag is, maar daar moet je nu nog niet aan denken hoor! Blijf positief en test over een dag of 2 nog eens.

Hai Niunia,