een vraagje

he meiden,

Wat moet ik nu met mijn schommelende temperaturen? 1e week cycles was de laagste temp.36.1 en de hoogste 36.8 en daarna is het soms 6.3,6.4.6.2 en van de week weer 36.8, dus als mijn eisprong geweest is moet de temp toch hoger liggen dan 36.8. en als ik een cycles heb van ong 42 (heb een onrgelmatig cycles) dan moet ik toch pas volgende week mijn eisprong hebben?(want vandaag zit ik op cycles dag 22).

ik hoop op een antwoord meiden
grtjes
diana
 
Bij je eisprong zal je normale temp met ongeveer 0,4 graad omhoog gaan. Is je normale temp 36,1, dan zal je met 36,5 hoogst waarschijnlijk je eisprong al hebben gehad.

Gezien de temp die in je bericht staan heb ik het idee dat je oraal tempt. Zo niet, dan begrijp ik het ook niet.

Oraal tempen is niet betrouwbaat omdat de temp in je mond niet constant is. Als je rectaal/anaal of vaginaal tempt is je temp veel constanter en dus betrouwbaarder. Temp altijd voordat je uit bed komt, dus ook niet snel eruit om een plasje te doen of koffie te zetten. Blijven liggen en tempen. Alcoholgebruik kan je temp ook beinvloeden. Als je meer dan 2 drankjes op hebt kan je temp de volgende morgen hoger zijn.

Wanneer je je eisprong hebt is per persoon verschillend. De een krijgt 'm met een cyclus van 28 dagen op dag 14, de ander met dezelfde cyclusduur op dag 20. Je eisprong hoeft dus niet per se op de helft van je cyclus of een bepaald aantal dagen voor je menstruatie plaats te vinden.

Als je een onregelmatige cyclus hebt heb je waarschijnlijk niet zo veel aan tempen, want door te tempen kan je in kaart brengen wanneer je in je cyclus je eisprong hebt en dus moet klussen. Als je een onregelmatige cyclus hebt kun je dit dus niet in kaart brengen. Als je elke ochtend tempt en je temp is omhoog gegaan, heb je je eisprong al gehad. Je ei 'leeft' ongeveer 24, uur dus als je temp is gestegen en je gaat gelijk aan de slag zal je nog een kans hebben om op tijd te zijn.

Zorg er anders voor dat je het na de eerste week om de dag doet tot je menstruatie.

Succes!
 
Terug
Bovenaan