een vraagje.....

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal!

Wilde wat vragen over een probleem waar ik mee zit,en mijn vraag is of iemand mij kan helpen/iets weet daarover.
Ik ben sinds juni gestopt met de   pil,ben in die maand precies optijd ongesteld geworden,en dat was in juli ook zo,precies 4 weken erna..nu zou ik dus ook weer moeten zijn (afgelopen weekend),mar helemaal niks en heb er al twee twee testen op zitten en allbei negatief........maar me lichaam zegt dat het al wel zover is....last van buien zowel  als ,me buik rommeld en ben op de gekte momenten misselijk.Maar als ik echt zwanger ben dan moet die test toch positief zijn??? Ik snap er niks van en word gek van die onzekerheid,ant nu gebeurt er niks..ben niet zwanger maar word ookniet ongesteld..pfff ....wie herkend dit??
En mijn volgende vraag is die ik me zelf stel,is kun je ook je ovulatie bepalen ook al ben je onregelmatig ongesteld? Ze zeggen dat het ongeveer 14 dagen tellen is van je eerste dag van je laatste menstuatie...dus dan is dat altijd toch zo? Ook al ben je niet regelmatig..je moet dan toch gwoon altijd weer rekenen van je eerste dag van je menstruatie en dan 14 dagen tellen? Of ben ik nu in de war? ahahaha zullen de hormonen wel zijn.....maar als iemand mij kan helpen met deze vragen en frustraties heeeel graag.

Alvast bedankt

groetjes marije

Nou het klinkt wel alsof je zwanger bent, maar uit ervaring weten we helaas dat je lichaam je ook voor de gek kan houden.

Ook kan het zo zijn dat de eerste testen negatief zijn omdat het HCG nog niet hoog genoeg is in je urine, het beste kun je dan gewoon even afwachten en over een paar dagen nog een test doen.

De eisprong hoeft als je regelmatig ongesteld bent helemaal niet op dag 14 te komen, dat is een gemiddelde. Ik heb een cyclus van 29 dagen en bij mij zat ie de laatste keer op dag 21, en wij maar klussen rond dag 14! Het beste kun je gaan starten met temperaturen als je nog niet zwanger bent.
In de ochtend op een vaste tijd je wekker zetten, in bed temperaturen iedere dag.
Uiteindelijk zal je je op een dag in je cyclus zien dat je temp omhoog gaat (met ongeveer 0.3-0.4 C) en dat zo blijft. Dan is de dag daarvoor de eisprong geweest. Dan weet je precies wanneer die in je cyclus zit! Dit werkt prima, is wel effe wennen die wekker maar wel betrouwbaar!
Succes in ieder geval en succes met afwachten.
Je kunt op www.9maand.com een schema vinden van je HCG waarden tijdens de zwangerschap daarop kun je zien dat de eerste weken de waarde nopg niet zo hoog is, maar daarna ineens omhoog schiet!
Liefs Bo

quote: boompje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-08-2006 18:46:10'));

Nou het klinkt wel alsof je zwanger bent, maar uit ervaring weten we helaas dat je lichaam je ook voor de gek kan houden.

Ook kan het zo zijn dat de eerste testen negatief zijn omdat het HCG nog niet hoog genoeg is in je urine, het beste kun je dan gewoon even afwachten en over een paar dagen nog een test doen.

De eisprong hoeft als je regelmatig ongesteld bent helemaal niet op dag 14 te komen, dat is een gemiddelde. Ik heb een cyclus van 29 dagen en bij mij zat ie de laatste keer op dag 21, en wij maar klussen rond dag 14! Het beste kun je gaan starten met temperaturen als je nog niet zwanger bent.
In de ochtend op een vaste tijd je wekker zetten, in bed temperaturen iedere dag.
Uiteindelijk zal je je op een dag in je cyclus zien dat je temp omhoog gaat (met ongeveer 0.3-0.4 C) en dat zo blijft. Dan is de dag daarvoor de eisprong geweest. Dan weet je precies wanneer die in je cyclus zit! Dit werkt prima, is wel effe wennen die wekker maar wel betrouwbaar!
Succes in ieder geval en succes met afwachten.
Je kunt op www.9maand.com een schema vinden van je HCG waarden tijdens de zwangerschap daarop kun je zien dat de eerste weken de waarde nopg niet zo hoog is, maar daarna ineens omhoog schiet!
Liefs Bo

Heel erg bedankt voor je reactie...ik ga dat toch maar eens proberen dat tempen (als ik nog niet zwanger ben) zo zie je maar dat het toch niet uitmaakt,en dat er veel verscil in kan zitten.,heb ook op die site gekeken,daar staan een hoop handige tips! bedankt!

groetjes marije

Terug
Bovenaan