een vraagje

A

Anoniem

Guest
hoi ik ben 8 en een half week zwanger.maar ik heb veel last van afscheiding en het stinkt heel erg.ik weet niet wat het is,want met me vorige zwangerschap had ik dat helemaal niet.kan iemand mij helpen???heeft iemand daar ook last van???kusjes mariska

Hoi Mariska,
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Als ik het zo lees lijkt het erop dat je candidaschimmelinfectie hebt. Meestal heb je last van witte sterk ruikende afscheiding en soms gaat dat ook gepaard met jeuk rond en in de vagina. Zwangere vrouwen hebben hier wel vaker last van (waaronder ik zelf ook toen ik zwanger was). Even naar de huisarts gaan en wel vertellen dat je zwanger bent, dan weet de huisarts precies welke medicijnen je moet gebruiken. Wat ik zelf altijd deed als ik naar de stad ging ofzo was een klein pakje glorix hygienische doekje in mijn tas doen voor het geval ik naar het toilet moest.
Veel succes met je verdere zwangerschap!!
Groetjes Daantje mv Michelle 15 mnd

hoi daantje bedankt voor je reactie.maare die glorix doekje kan je dus gewoon gebruiken voorje vagina???want dat wist ik niet.en de dokter weet al dat ik zwanger ben alleen moet ik weer een afspraak maken voor die infectie.en ik wens jou ook een fijne zwangerschap toe. kusjes mariska

Glorix hygienische doekjes zijn absoluut niet geschikt voor de vagina! Deze zijn heel slecht voor de huid!
Ik zou het laten bij een bezoek aan de huisarts en zo min mogelijk zeep of andere detergenten, deze verstoren eerder het evenwicht! Juist grote kans dat je door teveel zeepgebruik een schimmelinfectie hebt opgelopen. De goede bacterien in de vagina worden hierdoor om zeep geholpen, waardoor schimmels en gisten een kans krijgen.

Gewoon alleen wassen met water, dat is het beste!

Succes, Ink

Ik denk dat ze die doekjes gebruikt om de toiletbril mee schoon te maken .

Maar inderdaad, het is verstandig om naar de huisarts te gaan; een schimmelinfectie kan het beste worden behandeld voor je bevalling. Je kunt je kindje er namelijk ook mee besmetten tijdens de geboorte en dat kan resulteren in spruw; spruw kan vervelende klachten bij een baby geven, zoals een erg pijnlijk mondje en heftige luieruitslag.

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

Terug
Bovenaan