Een vraagje

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Zoals iedereen weet mag je geen filet american eten als je zwanger bent.
En ooooooooooooooooooooo wat heb ik daar een trek in!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Maar ik wil borst voeding gaan geven.
Mag je het dan wel eten?
Want alles wat je eet krijg je baby ook binnen.
Weet iemand dat van jullie?

groetjes mirjam (38 weken en 1 dag)

wat ik heb begrepen was.. dat rood vlees dan juist goed is.. ?
maar dat weet ik dus niet zeker..

aan mij heb je ook niks.. sorry haha

Hoi,

De dingen die je niet mag eten kunnen een listeria bacterie veroorzaken die schadelijk is voor het ongeboren kindje. Je mag na je bevalling dus dat soort dingen wel weer eten.

Lekker van gaan genieten dus!

Syl

sorrie ik hoor hier niet thuis maar heb deze vraag pas nog aan de kraamhulp gevraagd en
inderdaad, na de bevalling mag je alles weer eten.

gr,
Patricia

hoi

Gemeen he van je lichaam?? normaal at ik helemaal niet zo vaak filet american, rosbief, brie e.d maar sinds ik zwanger ben heb ik er super vaak zin in!!! voral de laatste weken is het niet normaal. Gaan we uit eten het enige wat ik op de kaart zie zijn dingen die ik niet mag eten... rode biefstuk, zalm, salade brie, etc.
Telkens roep ik als ik straks bevallen ben is dat het 1e wat ik ga doen. Maar denk eerlijk gezegt dat je daar dan niet zo veel behoefte aan hebt!! hahaha

Voor je ijzer gehalte is het juist goed om "rood" vlees te eten. Voor de BV maakt het niks uit!!!

Kruiden en kool kunnen wel krampjes veroorzaken bij je baby door BV. Maar daar zal je kraamverzorgster je alles over uit kunnen leggen!

Geniet straks van je broodje filet American!! Ik heb mijn man ook al "opdracht"gegeven om dat meteen te halen als ik bevallen ben en 's avonds biefstuk met frietjes en sla!!!

Liefs, Marielle

quote: mariel reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-09-2007 17:11:44'));

Kruiden en kool kunnen wel krampjes veroorzaken bij je baby door BV. Maar daar zal je kraamverzorgster je alles over uit kunnen leggen!

Liefs, Marielle

Van die kruiden is niet helemaal waar. Je mag precies zo eten zoals je ook tijdens de zwangerschap deed. Wij eten altijd al wel pittig en gekruid en dat mag ik nu dus ook gewoon blijven doen. Dit is omdat de darmen van baby er al aan gewend zijn. Alleen als je dus nooit gekruid eet moet je dat niet tijdens de BV opeens wel gaan doen.

Terug
Bovenaan