een vraagje

waneer gaan ze kijken of je al ontsluiting heb?
ik heb morgen een extra controle in het ziekenhuis en vraag me zelf af,omdat het soms rommelt van onderen of ik misschien al iets ontsluiting heb.moet je daar naar vragen of kijken ze er uit zich zelf naar?wat is jullie ervaring hiermee?

Bij mijn eerste zwangerschap keken ze pas toen ik met gebroken vliezen en 2,5 uur weeën in het ziekenhuis lag en ik zei dat ik het echt niet meer kon houden. En zelfs toen wilden ze niet kijken, i.v.m. infectiegevaar en om het feit dat volgens hun een eerste bevalling zeker nog 10uur zou duren. Pas toen ik heel boos werd hebben ze gekeken. En ja hoor..... volledige ontsluiting. 10 minuten later had ik een baby.......

@chade: dat had ik ook bij mijn vorige bavalling!!!

De eerste keer toucheren was 15 min voor het persen, toen bleek ik dus meteen 9cm te hebben, na een kwartier mocht ik persen.

@Puck2011:

Bij mij controleren ze het telkens bij de gyn. Misschien is dat per locatie/gyneacoloog verschillend. Je kan er altijd om vragen. Succes!
Ik heb trouwens drie cm ontsluiting, maar niks aan het handje, het zegt allemaal niet zo heel veel. Mijn schoonzus heeft drie maanden met 1cm rondgelopen en bij de zwangerschap daarop 1 maand met 3cm. Nouja, je kan het altijd na vragen!

Liefs mammma

Hier bij beide (thuis) bevallingen ontslutiing voor het eerst gecheckt toen de vk thuis kwam voor de bevalling.. Beide keren al behoorlijk ver (5 en 7 cm) dus ze is ook niet meer weggegaan..

Liefs mvtwee

Terug
Bovenaan