Een vraagje

Hallo meiden,

Ik heb een vraagje ik hoop dat jullie mij daarmee kunnen helpen...
Mijn vraag is wanneer kan ik een zwangerschapstest gaan doen heb afgelopen weekend en gisteren met mijn vriend gemeenschap gehad maar weet nu dus niet wanneer ik eventueel kan gaan testen heb namelijk al in geen 5 maanden tijd menstruatie gehad maar ja ik heb al wel een test gekocht 2 voor 5 bij de kruidvat maar heb eigenlijk geen idee wannneer ik kan gaan testen.... hoop dat jullie mij kunnen helpen

Veel liefs Diana

Hai Diana,

Al in geen 5 maanden menstruatie gehad??? Wordt het niet eens tijd dan om naar de huisarts te gaan? Als je dat al niet bent geweest..... Tja....het wordt vrij lastig om dan je vruchtbare dagen te berekenen en dus een dag waarop je kan testen. Normaal gesproken kan je ongeveer 14 dagen na je ei ervan uitgaan dat je ongi komt of niet en dat is de dag dat je kunt testen maar in jou geval weet ik het helaas niet. Gebruik je wel ovutesten zodat je weet wanneer je ei is?

Sterkte! Liefs Lynn.

Hoi Lynn,

Ik ben ook bij een gyn daar moet ik 11 april weer naar toe als er dan nog geen menstruatie is ga ik clomid krijgen maar ja heb nu wel geklust en ja ik weet het dat moeilijk gaat om nu te gaan testen maar dacht misschien dat iemand van jullie iets weet wanneer ik eventueel kan gaan testen... en ovutesten wanneer kun je die dan doen????

Veel liefs Diana

Je hebt niets waar je mee kunt rekenen nu, dat is moeilijk ik heb een cyclus van ong 27/28 dagen dus ik kan makkelijk rekenen ovutesten moet je ong een kleine week na je eerste cyclus dag gaan gebruiken maar dat weet je niet want je hebt geen menstruatie dus ook dat is lastig !!!

Als je een vermoeden hebt dat je zwanger bent zou ik gewoon een test doen in jouw geval weet je niet wanneer en of je je ei hebt gehad dus kun je zowiezo af en toe een testje doen denk ik .

Maar ik denk niet dat het nut heeft want als je geen menstruatie hebt heb je toch ook geen ei .......

Maar goed ik hoop dat je 11 april wat meer duidelijkheid krijgt !
Ik moet toevallig dan ook voor de uitslagen van onze onderzoeken .

succes !

Met ovulatietesten kan je berekenen wanneer je eisprong ongeveer is, meestal kan je vanaf cyclusdag 10/11 ze gaan gebruiken en als die positief zijn dan weet je dat je een eisprong hebt en dus gerichter kan klussen omdat dan je kans groter is op een zwangerschap maar ik denk dat dat in jou geval ook lastig wordt.....Als jullie nu geklust hebben dan zou ik over een dag of 14 testen met een zwangerschaps test tenzij je al eerder zwangerschaps symptomen krijgt. Moeilijk hoor!

Good luck meid. Liefs!

I principe kun je 14 dagen na je eisprong testen, maar dat heeft bij jou niet veel zin... Je weet ws ook niet wanneer ne of je wel een eisprong hebt gehad de afgelopen weken.

Ik denk dat je je ongi of het bezoek aan de gyn af moet wachten. Ik kan van alles redeneren, maar dat is echt nergens op gebaseerd.

Succes!

Liefs Daisy

Ik heb een keertje in de bijsluiter van een zwangerschapstest gelezen, dat je 19 dagen nadat je onveilige seks hebt gehad, kan testen...
Maar aangezien je al 5 maanden geen menstruatie hebt gehad... weet ik ook niet of je wel een eisprong hebt....

Terug
Bovenaan