Een warme kruik op je buik....

Mag dat? Ik lig nu heerlijk in bed met n kop warme chocolademelk, koekjes een boek en een warme kruik op m'n buik. Ik ben nu 20 weken.
En ik lig me te bedenken of dat t eigenlijk geen kwaad kan? Ik kreeg net wel n harde buik maar dat heb ik vaker dus weet niet of t door de warmte komt.
Ik hoorde dat n warm bad ook niet goed is maar weet niet waarom. Iemand een idee of een kruik kwaad kan?
Gr.
 
Ik heb afgelopen keer bij de VK gevraagd of ik evt. in een whirlpool/ sauna mag, omdat ik binnenkort een weekendje weg ga. Zij vertelde dat ik ervoor moet zorgen dat mijn buik niet te heet wordt, omdat de kleine zichzelf niet kan afkoelen. Als ik hier goed op let, kan het geen kwaad. Ik weet niet helemaal hoe het met een kruik is, maar ik kan me voorstellen dat het hetzelfde is.. Misschien hebben andere meiden een gericht antwoord.
Geniet in ieder geval van je chocolademelk, koekjes en je boek. Klinkt erg verleidelijk.
 
Een warme kruik kan geen kwaad, even als een warm bad, mits het natuurlijk niet te heet is. Een warme kruik kan juist heerlijk verlichting geven bij harde buiken en bandenpijn.

Groetjes Wendy
 
Ik zou het niet weten, had namelijk dezelfde vraag. Had eerder hier op t forum gelezen dat een verloskundige het had aangeraden bij bandenpijn. En ergens anders had ik weer gelezen dat een verloskundige het juist afraadde omdat het toch te warm voor de baby zou zijn.
 
Ik gebruik wel vaker een warme kruik tegen pijn aan mijn buik en rug, goed warm houden maar niet te warm is mij ook aangeraden. Het kan trouwens ook verlichting geven bij pijnlijke borsten.
Zolang je de kruik goed bedekt en geen kokend hete kruik of wat voor andere warmte bron direct of te heet op je buik doet maakt dat voor zover ik weet dus helemaal niet uit. Ik hou zelf ook niet van als het echt heel heet is dus heb er zelf geen problemen mee, maar de verwarming geeft mij vaak verlichting en met de baby (of mij) is niets mis hoor ;-) ben inmiddels 31w2d trouwens.
Wat het bad betreft, geen idee, ik heb zelf geen bad maar als ik veel last heb neem ik wel eens een warme douche met wat lavendeldoucheolie helpt ook wel ;-)

Sorry voor de hoeveelheid tekst maar ik hoop dat je er wat aan hebt ;-)

Liefs
 
Ik ben 21 weken en gebruik ook een warme kruik in bed,
wisselend van buik naar zij en het is echt heerlijk.
kan volgends mij geen kwaad verlicht wel soms de krampjes en de banden
 
Terug
Bovenaan