Een week overtijd, maar negatieve uitslag zwangerschapstest

Hallo allemaal,

Na 12 jaar pil gebruik, ben ik sinds vorige maand gestopt met de pil.

Nu had ik vorige week ongesteld moeten worden. Afgelopen vrijdag was ik 6 dagen overtijd en dacht laat ik maar eens een test doen.

De uitslag was echter negatief. Volgens de bijsluiter moet ik het na drie dagen nog eens proberen, alleen heb ik het gevoel dat er iets anders aan de hand is en dat ik niet zwanger ben.

Kan dit te maken hebben door het langdurig slikken van de pil??

Heeft iemand dezelfde ervaring?

Alvast bedankt voor jullie reactie.
 
Waarschijnlijk moet je lichaam wennen aan het feit dat je de pil niet meer slikt en het dus zelf de hormoonhuishouding moet gaan regelen. Kan soms maanden duren voordat het een beetje regelmatig wordt.

Waarschijnlijk zal je bij je eerste eisprong (als je 'm voelt dan) straks zo iets hebben van 'wat gebeurt er nu?' Ineens rare steken en krampen die je niet gewend bent en dat kan een paar dagen aanhouden. Ik wist na 10 jaar pil in ieder geval niet wat me overkwam. De eerste menst. was gewoon na 28 dagen, maar daarna kwam er elke keer een dag of 2 bij. 1 keer dus 28 dagen, laatste keer 35..... en wie weet wat er nog bij komt..

Succes!
 
Hoi,

Ik ben in febr. gestopt met de pil (na 13/14 jaar) en heb me de eerste 10 weken heel naar gevoeld. Het enige waar ik nu last van heb is regelmatig misselijk op een dag en zere borsten. Gelukkig kwam mijn cyclus wel snel op gang (eerst 12 toen 21, de laatse 28 dagen, nu zit ik alweer op dag 13. De vorige cyclus heb ik op dag 15 mijn eisprong gevoeld (dat deed erg pijn en kon ook pas toen ik ongesteld werd verzinnen wat het was geweest). Ik ben dus benieuwd hoe het deze maand gaat. Maar ik heb nu pas het gevoel dat ik zwanger zou kunnen gaan raken.
Ik hoop voor je dat je snel weer regelmaat hebt en dat het dan snel raak is!

Groetjes Kiki
 
Hoi,

Het komt waarschijnlijk door het stoppen met de pil. Kort na het stoppen heeft er bij mij ook wel eens 45 dagen tussen twee ongi's gezeten....

Groetjes,
Gea
 
Ik heb ook 12 jaar de pil geslikt. Mijn hormonen waren zo in de war dat ik gewoon 2 jaar geen eisprong heb gehad en ook niet ongesteld werd. Ik dacht onvruchtbaar te zijn. Nu heb ik de eerste maand clomid gebruikt. Ben inmiddels 10 dagen overtijd en heb morgenvroeg een afspraak met de dokter om te kijken of ik misschien wel zwanger ben. Door clomid maak je minder snel hcg aan, althans het is minder snel aante tonen. Als ik jou was zou ik me maar niet zo druk maken. Over een half jaar doet de dokter pas wat, als dan je ongi nog niet vanzelf is opgestart. Meestal komt het wel na een paar maanden.
Succes meiske, hopelijk heb je niet zo'n lange weg te gaan, als sommige anderen!
Liefs Aagje
 
Als je pas gestopt bent met de pil, kan het weleens zijn dat je lichaam daar nog even aan moet wennen. En dan kan het wat langer duren voor je weer ongesteld wordt. Maar als je bang bent dat het wat anders is, dan zou ik je aanraden om naar de huisarts te gaan. En misschien ben je wel zwanger, maar maak je nog niet genoeg hcg aan. Ik hoop in ieder geval dat je zwanger bent..

Groetjes,
Patricia
 
Terug
Bovenaan