Een wonder!

<p>Lieve meiden, </p><p>Ik wil even wat kwijt. Ik ben 22 jaar en ben zwanger geworden. Ik heb dinsdag een gesprek met de huisarts.. waarschijnlijk nu 5/6 weken zwanger.  Ik sta bekend met een ‘chronische aandoening endometriose’ waardoor ik eigenlijk in een traject liep om IFV te ondergaan en om te kijken of ik upperhaupt vruchtbaar zou zijn aangezien de ernst van mijn endometriose. </p><p>Half jaar geleden voor het laatst geopereerd geweest hieraan en ben daarna direct naar een Alternatieve arts gegaan met mijn vriend. En sinds toen nooit meer last gehad van mijn endometriose. Maar de kans op zwanger worden was er nauwelijks. </p><p>Tot mijn verbazing werd ik opeens niet meer ongesteld. Ik begreep het niet en was bang dat het kwam door de endometriose. Mijn vriend zei uit het niet: misschien moeten we een test doen voor de zekerheid. Ik dacht neejo waarom zou ik? Uiteindelijk week later toch gedaan.. en ja hoor IK BEN ZWANGER???? </p><p>Ik ben zooo super blij ik wou altijd al kindjes het was mijn grootste wens! Alleen ik ben dus heel onzeker over het feit dat ik 22 ben en dat ik nog na school ga.. ik moet nog 3 jaar. Ik doe de opleiding verpleegkundige maar weet dus niet hoe ik dit allemaal moet aanpakken.. moet ik stoppen? Ik heb een diploma voor Helpende.. Iemand ervaring met dit probleem? School. Moet eind januari stage gaan lopen tot eind april..  wat vinden julie? </p>

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan me voorstellen dat je het wonder noemt gezien je voorgeschiedenis. Je zorgen nu rondom je opleiding snap ik ook. Zou op je opleiding met de decaan een gesprek aanvragen zij kunnen je vast advies geven hebben vaker hiermee te maken gehad. Volgens mij zijn er ook financiële potjes om vertraging door het krijgen van een kindje gedurende de opleiding op te vangen. Ik wens je een goede en gezonde zwangerschap dat het goed mag verlopen. 

Dankjewel Marstef, maandag begin ik weer met school ga dan gelijk even een gesprek aan vragen. Hoop dat alles goed gaat ben super zenuwachtig :D

Hoi! Allereerst van harte gefeliciteerd! Als je goed kunt plannen, en je krijgt de nodige steun van je vriend en misschien ook (schoon) ouders, dan is het mogelijk om je opleiding af te maken. Ik vind het beroep van vpk heel mooi en je hebt er veel meer mogelijkheden in dan de functie van helpende. Aangezien je nog zo jong bent zou ik je adviseren om door te bijten en je opleiding af te maken. 

Gefeliciteerd! Wat een super nieuws gezien je endometriose, met recht een wonder. Wat betreft je opleiding maak je daar vooral niet teveel zorgen over, je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn. Ik ga sinds september weer naar school (BBL weliswaar maar dan nog), toevallig ook verpleegkunde (verkorte opleiding van 2,5 jaar) en ik ben er begin november achter gekomen dat ik zwanger ben van de tweede notabene (nu bijna 13 weken, onze dochter is bijna 15 maanden) nadat ik een vroege positieve echo heb gehad heb ik mijn werkgever en school geïnformeerd. Ik heb eigenlijk alleen maar leuke reacties gekregen, ze waren allemaal blij voor ons, ik moest er vooral van gaan genieten en er was wel een mouw aan te passen. Ik vond het heel erg spannend om te vertellen maar heb mij toen echt voor niks druk gemaakt, ik ga ervan uit dat dat voor jou niet anders zal zijn. Geniet van je zwangerschap! Liefs, 

Gefeliciteerd, kan me voorstellen dat het gezien je voorgeschiedenis onverwacht komt en je nu pas aan praktische zaken gaat denken! Ik zou je aanraden om als je voldoende hulp kunt krijgen van je vriend en misschien familie om je heen toch te proberen door te gaan en je diploma te halen. Zit zelf ook nog in het laatste jaar van mijn opleiding tot leerkracht en ben nu 30 weken zwanger ; ik doe gewoon de helft van het jaar dit schooljaar en de andere helft volgend jaar. Bij mij werd er ook heel positief gereageerd van alle kanten, geen probleem neem je rust en we lossen het wel op! Ik hoop voor je dat je er maandag een prettig gesprek over kunt hebben en ze ook begrip voor je hebben. 

Terug
Bovenaan