Een wonder!

Onze Niels (nu 13 weken en 3 dagen) was altijd een hele slechte slaper. Tot gisteren dan... Overdag sliep hij erg weinig, zeker in het begin. Wij wiegden hem ook altijd in slaap (soms 3 kwartier bezig met heen en weer lopen en zingen, met wisselend resultaat) en dan nog 10 keer naar boven om het opnieuw te doen. Neerleggen was ook altijd een drama. Nou hebben we gisteren besloten tot 'slaaptraining' op aanraden van het cb. Het is natuurlijk geen echte training, maar laten huilen, wel troosten, maar niet meer oppakken, enz. Wij hadden ons voorbereid op een weekend huilen, maar je gelooft nooit wat er is gebeurt: meneer gaat rustig slapen met z'n speentje. Het is echt ongelovelijk, we zijn helemaal verbaasd! Hij heeft het nog niet één keer op een brullen gezet. Ik snap er niets van want daarvoor was het altijd huilen, niet neergelegd willen worden enzo. We voelen ons ook een beetje stom! Waarom elke keer die stress gehad? Voor hem ook natuurlijk.

Ik heb wel het idee dat dit eerder nog niet kon, omdat hij zijn speen binnen een paar seconden uitspuugde, maar nu gaat het echt veel beter. En een paar keer naar boven lopen om de speen terug te doen is lang niet zo vermoeiend! We zijn ook gaan minderen met inbakeren. Ook sinds gisteren.

Ik durf het bijna niet te geloven, maar ben er wel heel blij mee en geniet ervan zolang het duurt!

Groetjes en allemaal veel succes met de probleemslapertjes!
Machteld
 
Toch iets te vroeg gejuichd! Meneer was vannacht vaak wakker en huilde om zijn speentje. Dat deed hij vroeger helemaal niet. Hij is dus erg snel gewend aan slapen met speen!
 
Hoi Lia,

Het is geen echte training met stapjes die je kan volgen en dan gegarandeerd resultaat. Helaas, zo werkt het niet met baby's. Daar moest ik in het begin erg aan wennen. Nee, we hebben het zo genoemd om het een officieel tintje te geven. Maar het komt gewoon neer op in bed leggen als hij moe is, maar wel rustig (dus niet dat hij al huilt), een speentje geven en dan als hij protesteert laten huilen (als je natuurlijk alle pijntjes, boertjes en luiers gecheckt hebt en hij is echt moe). En vooral, en dat was bij ons zo moeilijk, dacht ik, niet meer uit bed tillen. Natuurlijk laat je hem niet zomaar in z'n bedje huilen. Dus wel proberen te troosten met een speentje en een aai over z'n bolletje. Nou, ik had verwacht dat het bij Niels echt niet zou werken en had me dus al voorbereid op lange huilbuien. Maar nee hoor. Vannacht ging het ook weer prima; heeft hij gewoon zonder speen geslapen. Het is denk ik dat je het gewoon eens moet proberen. Wij hebben denk ik te lang met hem rondgelopen. Ook met het idee dat hij geen speen wilde. Maar die kleintjes veranderen continu, dus je moet het gewoon af en toe eens proberen.
Veel succes! Laat je weten hoe het bij jou gaat? Hoe oud is je kindje eigenlijk?
Groetjes,
Machteld
 
Hoi,
Fijn dat dit ook bij jullie werkt!!! Gek he? maar het werkt echt hoor...Heb hetzelfde meegemaakt en op aanraden van mensen van dit forum bijna hetzelfde gedaan. En ja, het was even wennen (voor ons allemaal), maar het gaat echt supergoed nu. Gewoon lekker naar bed als ze moe is even knuffelen, als ze d'r speentje wil (niet altijd, want ze heeft ook speeltjes die ze in d'r mond stopt haha) en kus en slapen.
Heeeeeerlijk!!!!!!!!
Groetjes, Chris
 
Pfff ik ken de verhalen die van mijn is nu 4 ½ maand en kan nog steeds niet zelf inslapen we moeten constant helpen. Ze sliep eerst heel goed en nu kunnen we er s'nachts weer steeds uit!! We weten geen raad..., zijn er mensen die hezelfde meemaken of hebben meegemaakt?? Is er iemand die ons kan helpen? Mail dan naar sabine_dyaela2004@hotmail.com
 
Terug
Bovenaan