EEN WONDERTJE.. ik ben zwanger??!!

A

Anoniem

Guest
Hallo Meiden

Ik ben helemaal van de kaart!!!!!!!
Ik zit in ronde 6 voor een tweede ukkie, ben de laatste 2 keer erg heftig ongie geweest. Nu test ik altijd mijn ei dmv ovutesten. En deze zijn altijd op dag 20/21 bij een cyclus van 28 dagen. en ongie duurt altijd 12 dagen.
Precies op mijn NOD werd ik ongie, 1 dag heftig, toen een dag niet meer en toen nog 5 dagen lichtjes. Had op 4e dag van ongi toch nog maar getest want ik vertrouwde het niet helemaal, maar uitslag negatief. Na 8 dagen geen bloeding meer (hmmmm)

Zit nu op dag 11 van 6e cyclus, kreeg vannacht buikpijn en werd misselijk. Ik dacht dat ik griep kreeg want vandaag voelde ik me ook zo.
Ik ben mijn ei gaan testen en die gaf positief.
Ik heb er gelijk eeen zwtest tegenaan gedaan..........POSITIEF!!!
Ik geloofde er niks van, ben met bloedspoed naar de apotheek gegaan en heb er een van predictor en eentje van Kruidvat gedaan.
Allebei POSITIEF!!! weliswaar licht maar er staat een streepje!!!!!!!

Ik ben zooooooooooooooooooooooo blij!!!

Maar tegelijkertijd zooooooooooooooooooo angstig, stel je voor dat het iets anders is (bv dat ik op de eerste dag van mijn ongi waarin ik zo hevig bloedde en stolsels meekwamen een vroege miskraam heb gehad en dat de test dit nu aangeeft????)

Alle geruststellingen en reacties zijn welkom

knuffel Puckylief

Heb je al een afspraak gemaakt met een verloskundige? Het is namelijk heel moeilijk om te zeggen of een bloeding goed of slecht afloopt. Door de weken heen heb ik hier veel vrouwen gezien die een bloeding hadden waarbij er niets aan de hand was, maar helaas ook af en toe dat het minder goed nieuws was.

Zelf heb ik t/m de 13e week veel bloedingen/gekleurde afscheiding gehad. Één bloeding was echt helderrood en ik dacht eigenlijk dat ik ongesteld was (ik denk dat dat rond week  7 was).  Het is dus nogal moeilijk te zeggen.

De enige manier waarop ze er kunnen achter komen, is een termijnecho. En ik ben bang dat je daar nog heel even op moet wachten. Probeer niet teveel negatief te denken of bang te zijn. Je bent zwanger in ronde 6, dus dat is een goede score.

Ik weet niet of je het al wist, maar bij een miskraam gaat er iets niet goed in de ontwikkeling van je kindje. Je moet in dat geval dan ook voor ogen houden dat het dan ook niet levensvatbaar kan zijn. Je lichaam wil nou eenmaal een zo gezond mogelijk kindje op de wereld zetten. En bovendien, 90% van alle zwangerschappen wordt uiteindelijk een gezond kindje, dus hou je daar aan vast. Dat is wel een heel hoog percentage! Wat zou jij doen als je bijvoorbeeld 90% kans had om de hoofdprijs in de Staatsloterij te winnen? En dit is wel de grootste prijs die je kunt winnen.

Nou meid, heel veel sterkte en ik hoop dat ik je iets heb kunnen helpen.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa
Bedankt voor je reactie.
Ik heb net de huisarts gesproken. Vanmorgen weer vet positief getest!
Ik mag vanmiddag bloedprikken en di weer om zo de waardes te bepalen.
3 dagen na de uitslag krijgt de ha deze toegestuurd en belt hij me op over de waardes.
Ik hoop natuurlijk dat hij gestegen is!
Hij vond het wel bijzonder wat ik hem vertelde omdat ik zoveel bloedverlies heb gehad met stolsels erbij, maar het komt weleens vaker voor, maar de betekenis daarvan kan 2 kanten op.
Daarna krijg ik sowieso een echo om te bepalen hoe ver ik ben EN of alles goed is met het vruchtje ne/of alles goed weg is mocht het een miskraam zijn geweest (maar hij vertelde ook dat je vaak dan nog blijft bloeden)
Ik ben wat meer gerustgesteld nu, alleen blijft het afwachten!
Ik denk dat ik pas helemaal relaxed ben en me laat feliciteren (door de paar mensen aan wie ik het vertel) als ik de echo heb gehad

Als alles positief is kom ik gezellig dit forum op!

xx Puckylief

Hoi Puckylief,
Ik wil je even veel sterkte wensen met het wachten de komende dagen. Spannend zeg!
Hopelijk kan ik je snel met 100% zekerheid feliciteren.
grts, daantje

Hoi,

spannend voor je hoor, zal duimen dat het goed is..

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap bloedverlies gehad ook met stolsels, weken lang !! vele echo's gehad.. weten niet zeker of het tweeling zwangerschap geweest is waarvan ik er een verloren heb.. of andere reden voor bloedingen..
en  toch een mooie gezonde dochter!!! een vechtertje denken we maar!!!

succes!!!!

hoi missC

geruststellend om te horen dat het bij jou goed gegaan is!!!!
hopelijk is het bij mij ook zo!!!

xxx

Terug
Bovenaan