een zoon!!

Hoi Dames,
Ik ben sinds 5 weken de trotse mama van een zoon.

Ik schrijf dit bericht omdat ik jullie wil waarschuwen... bij 30 weken zwangerschap bleek dat ik anti-stoffen in mijn bloed had. ik heb in het verleden een bloedtransfusie gehad, maar wist niet dat ik daarvan anti-stoffen had! Gelukkig was het heel weinig (maar 8 %) toch maakte ik me vanaf die tijd bezorgd... vooral om die kleine hummel die in mijn buik zat... Elke 4 weken daarna moest ik bloed prikken, en als het meer werdt dan 20 % dan werdt mijn kindje opgewekt... ik moest me totaal geen zorgen maken want wat is nu 8 %?!?! niets toch? zo werdt mij verteld in ziekenhuis... bij 40 weken zwangerschap kondigde de geboorte zich aan.... spannend... na een vlotte bevalling kwam Twan ter wereld. een kerngezonde baby van 8 pond, hij kreeg een apgar van 10/10!!

Wel werdt er navelstrengbloed afgenomen voor extra controle... en na een half uur kwam daar de uitslag van... helaas niet goed!! Twan had anti-stoffen van mij in zijn bloed zitten! Schrik! Hij was dus heel ziek!! Via de navelstreng was het bij mijn kereltje terecht gekomen... Hij werdt meteen meegenomen naar de couveuse afdeling waar hij in de medische mallemolen ging... vreselijk om mee te maken... zo'n klein kindje aan het infuus en al die onderzoeken... maar god zij dank was zijn bloed verder oke, alleen mijn anti-stoffen moest uit zijn bloed, dit gebeurde door middel van een lamp... 6 dagen lang moest mijn kindje bloot onder een hete lamp liggen met een zonnebrilletje op... hij was zo overstuur... en ik ook! Wat erg is zoiets... daarna was het gelukkig oke, en mocht ie mee naar huis... wat heb ik gebruld en wat ben ik nu gelukkig!! een heel lief kindje wat heerlijk in zijn bedje slaapt.

Lieve mama's, bij 30 weken zwangerschap wordt er bloed bij je afgenomen. Als er anti-stoffen inzitten wees dan allert dat er ook wat bij je kindje kan komen... ik was totaal perplex... als je weet dat de kans erin zit dat je kindje jouw bloed meekrijgt schrik je niet zo heel erg dan dat je overdondert wordt.

Heel veel geluk met jullie zwangerschappen, en met je kleine (ongeboren) hummeltje!!

Liefs Desiree
 
Ik heb in het verleden ook een bloedtransfusie gehad, daar zijn de artsen bekend mee. Dit is gebeurd toen ik 16 jaar was, ik ben nu 31 jaar.
Ik weet niet of het nog van invloed is, omdat het al zoooooooooo lang geleden is,

Maar ik zal het rond 30 weken in ieder geval in de gaten houden.

Ik ben nu 27 weken.

gr. Sharon
 
Hallo Desiree,
Hartelijk gefeliciteerd met je zoon, Twan. Ik ben heel blij voor je dat alles goed is gekomen en ik wens jullie heel veel geluk toe.
Een tijd geleden heb ik met je het een en ander uitgewisseld over antistoffen omdat ik zelf antistof Kell in mijn bloed heb.
Goed van je dat je andere aanstaande moeders waarschuwt!
Nou geniet van je zoon en vele groetjes van mij.
 
Terug
Bovenaan