een zuur zwangerschapskwaaltje en koorts (30 wk 3 dg)


Hi meiden,


Nou, nou, nou, wat een gedoe, dat inloggen... Met  een naam armer (lara), maar een nieuwe rijker (lalara), ff een poging wagen...

De laatste dagen lag ik geveld door een flinke griep in bed. Hoge koorts en wel 39.2... Ik heb twee paracetamollen ingenomen, verdeeld over de hele dag. Kletsnat van het zweet, keelontsteking, hoofdpijn,  ja de  hele tuti fruti kwam voorbij en  als klap op de vuurpijl begon al eerder deze week een wel heel zuur zwangerschapskwaaltje:

maagzuur...

Hele kussengevechten houd ik 's nachts in bed    ,  want ik kan niet op mijn zij of op mijn rug,  dan komt er weer een guts van  de branderige drap... Ik kan toch niet rechtop slapen?!





Misschien dat iemand een huis, tuin of keukenmiddel heeft tegen dit geel/groene kwaad?

De koorts is nu onder controle, de keel- en hoofdpijn nog niet en  maak me toch zorgen  om de beeb...  Krijgt ie van dit gedoe  iets  mee?


Gr.

Lara 30 wk 4dg








 
Je hoeft geen huis- tuin- en keukenmiddeltjes te proberen hoor. Je kan gewoon naar de apotheek en daar wat halen. Er zijn tegenwoordig genoeg middeltjes die je veilig mag gebruiken tijdens je zwangerschap.

- Regla PH is een drankje wat je in kan nemen, het smaakt naar pepermunt.
- Rennies mag je tegenwoordig ook nemen, vroeger niet maar ze zijn aangepast en zijn nu veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap. Dit zijn kauwtabletjes. Persoonlijk vind ik die het fijnst en helpen mij ook het best.

Als dit niet helpt kan je ook nog aan je huisarts andere middelen vragen.
Dingen die je beter niet kan doen, is melk of melkhoudende producten drinken. Deze helpen eventjes maar hierdoor wordt je maagzuur uiteindelijk alleen maar erger!
Pas ook op met het eten van te  veel vettigheid. Ook sinaasappelsap en drankjes met lemon kunnen voor meer maagzuur zorgen.

Hiermee was ik een eind geholpen!

Verder kan je de volgende dingen proberen (komen van het voedingscentrum):


Eet rustig en kauw goed.
Verdeel de maaltijden goed over de dag: gebruik liever zes kleine dan drie grote maaltijden.
Eet niets meer voor het slapen gaan.
Een volle maag geeft klachten als u ligt. Eet dus ook niet halfliggend en eet drie uur vóór het slapen gaan niets meer.
Gebruik geen koolzuurhoudende dranken en niet te veel kauwgom. Door de extra lucht wordt de maag gevuld.
Eet niet te vet. Vet blijft namelijk lang in de maag.
Let op met (cafeïnevrije) koffie, cacao, cola, chocola, vruchtensap, bier en alcoholische dranken, ui en knoflook en scherpe kruiden. Deze kunnen de maag prikkelen.
Zet eventueel het hoofdeinde van het bed iets hoger of leg een kussen onder het matras. Het maagzuur stroomt dan minder gemakkelijk terug naar de slokdarm. Leg geen extra kussens onder uw hoofd. Hierdoor ligt u lichaam in een knik waardoor de druk in de buik groter wordt.

Succes, Linda 37+1
 
quote: lalara schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-03-2005 09:10:50'));

Hi meiden,


Nou, nou, nou, wat een gedoe, dat inloggen... Met  een naam armer (lara), maar een nieuwe rijker (lalara), ff een poging wagen...

De laatste dagen lag ik geveld door een flinke griep in bed. Hoge koorts en wel 39.2... Ik heb twee paracetamollen ingenomen, verdeeld over de hele dag. Kletsnat van het zweet, keelontsteking, hoofdpijn,  ja de  hele tuti fruti kwam voorbij en  als klap op de vuurpijl begon al eerder deze week een wel heel zuur zwangerschapskwaaltje:

maagzuur...

Hele kussengevechten houd ik 's nachts in bed    ,  want ik kan niet op mijn zij of op mijn rug,  dan komt er weer een guts van  de branderige drap... Ik kan toch niet rechtop slapen?!

Misschien dat iemand een huis, tuin of keukenmiddel heeft tegen dit geel/groene kwaad?

De koorts is nu onder controle, de keel- en hoofdpijn nog niet en  maak me toch zorgen  om de beeb...  Krijgt ie van dit gedoe  iets  mee?

Gr.

Lara 30 wk 4dg







 
Hoi, ten eerste wil ik even zeggen dat het nieuwe forum niet handig is.. Ben eeuwig bezig man! Over je maagzuur, ik weet er alles van.. Heb het mnd gehad van de eerste.. Je kan kleine beetje vanille vla proberen en je mag rennie vloeibaar met de rode band gewoon gebruiken..En dat overeind slapen..    Wil je niet bang maken maar dat kan en het went!!

gr marianne   en probeer toch nog een beetje te genieten die laatste weken..
 
hoihoi,
ik weet tegenwoordig alles over maagzuur . En de belofte dat het wel over zou gaan als het kindje in zou dalen is dus ook niet waar, helaas. Maar goed. Als rennie je niet helpt kan je gaviscon proberen. Ik had namelijk eerst de vloeibare rennie (vies!!!) en ben al snel overgestapt naar de sterkste kauwtablet van gaviscon (de pepermuntsmaak). Ik kan ook alleen nog maar op mijn linkerzij liggen omdat ik op mijn rechterzij nog meer last heb van maagzuur. Als ik er erg veel last van heb slaap ik wel half rechtop! Ik leg gewoon een extra kussen (of twee) onder m'n hoofd en slaap half rechtop verder. Dit in combinatie met de kauwtabletten helpt echt! Zoals eerder al is vermeld, geen koolzuurhoudende drank meer drinken, geen koffie en geen verse sinaasappelsap.
Sterkte!!
Groetjes Stephanie (39+2, het einde is eindelijk in zicht...)
 
Mocht je last van maagzuur krijgen bijvoorbeeld in een restaurant, en je hebt geen van die middeltjes bij je die hierboven zijn voorgesteld, dan kun je ook een of twee suikerklontjes proberen. Werkt bij mij en het handige is dat ze  suiker vrijwel overal hebben.

groetjes Christa
 
Terug
Bovenaan