een zwangerschapsverstevigingsband

Hallo lieve mama's,

Heb al weer een tijdje niet meegemaild op deze lijst.
Ben nu inmiddels 14 weken zwanger en heb nu al last van me onderrug.
Ik heb bij een vrouw een verstevigingsband gekocht en aangezien ik een keizersnede krijg, kan ik hem ook gebruiken voor de wond.
Ik weet niet of er mamma's zijn die ook last hebben van hun rug en misschien ook zo een band willen hebben, het is echt een aanrader.
Mocht dit zo zijn kan ik marjolein (want zo heet ze) een mail sturen hierover.

Ik hoor het wel.

Groetjes,
Bernice
 
Hoi Bernice, ik begrijp dat je veel steun hebt aan zo'n band maar let op dat je hem niet te veel draagt. Ik krijg nu mijn derde keizersnede en heb vanaf het begin van mijn zwangerschap behoorlijk last van mijn bekken en lage rug. Mijn fysiotherapeut heeft mij zo'n band echter afgeraden omdat de spieren en banden dan nog luier worden en je hier na de bevalling behoorlijk last van kan hebben. Ik probeer mijn energie zoveel mogelijk te doseren en gebruik alleen een band als ik lang moet staan of lopen. Succes met de rest van je zwangerschap, geniet ervan!! Groetjes Nouky
 
Ik ben zelf iemand die altijd al last van de rug heeft en heb er ook wel eens naar geinformeerd werd mij inderdaad sterk afgeraden doordat je de boel zo laat verslappen
voorzichtige oefeningen en ontspannings massage's + eenn goeie houding bereik je veel meer mee en niet alleen gewoon maar juist tijdens je zwangerschap.
Je moet het zelf weten maar als de boel eenmaal echt verslapt is dan is dat moeilijk weer aan te sterken en zeker tijdens de bevalling kun je daar veel hinder van hebben.
Dus ook mijn advies: Kijk uit en gebruik de band het liefst zo weinig mogelijk hoe fijn dat nu ook voelt.
 
Hallo,
ook ik wou net melden dat je zo'n band niet teveel moet gebruiken. Heb er zelf ook een, maar gebruik em eigenlijk alleen als ik echt veel moet lopen wandelen (hond uitlaten voor langer eind of boodschappen doen), en doe em snel af als ik weer thuis ben. Je moet de spieren wel blijven stimuleren natuurlijk anders word het allemaal nog slapper. Het is ook vooral bedoeld voor je buikbanden, weet niet of t zozeer voor rugklachten bedoeld is. Maar dat weet ik niet, is mijn idee erover.
Succes in ieder geval.
xxx
 
Terug
Bovenaan