Eenkennig met 4 maanden?

Hallo allemaal!

Ik geloof dat dit onderwerp wel eens eerder aan bod is geweest maar ik kan het zo snel niet terug vinden. De titel zegt het eigenlijk al, mijn meisje is sinds kort eenkennig, maar ze is pas 4 maanden oud. Naar mijn idee worden kinderen meestal pas rond de 7 of 8 maanden eenkennig, maar niet dus. Ik vroeg me af wie dit ook heeft gehad en hoe lang zo een eenkennige periode meestal duurt.
Als ik heel eerlijk ben moet ik toegeven dat ik het stiekem wel een beetje leuk vind... Ze laat op deze manier zo duidelijk merken dat ik haar mamma ben en dat ze het liefst bij mij wil zijn! Voorheen had ik weleens de indruk dat het haar om het even was, maar nu ben ik even heel belangrijk hihi... Toch is het vooral voor haar natuurlijk fijn als dit niet te lang duurt. Zo zielig om haar met een trillend onderlipje op de creche achter te laten. Hebben jullie dat ook, dat het wel steeds moeilijker lijkt om je kind achter te laten naar mate ze eigenlijk ouder wordt? Heel vaag, dat had ik van mezelf niet verwacht maar is ook een beetje off topic haha.

Liefs, Bebek

Onze Berend is nog niet eenkennig, maar het kan zeker al met 4 maanden. Dat is precies de leeftijd dat ze door krijgen dat de crecheleidster / oma / tante niet mama is.

Ik vind het trouwens ook moeilijk om Berend bij de oppas achter te laten. Dan breng ik hem en wil ik eigenlijk niet weg naar mijn werk en dan ga ik heel lang treuzelen! Heel irritant voor de oppas. Daarom brengt mijn vriend hem nu weg..hi hi.

Het schijnt vaak voor te komen dat kindjes een (milde) eenkennigheid hebben bij 4 maanden, Christian heeft het ook (gehad)!
Opeens begonnen zijn lipjes te trillen toen hij oma zag en bekeek hij iedereen met een waakzame blik. Jou ken ik niet zo goed! Af en toe als een vreemde te dichtbij kwam, begon hij te huilen. En hij was toen ook (precies) 4 maanden...
Nu is het iets beter, ik kan hem goed achterlaten op KDV, oma/opa etc. Hij is nu niet meer echt van slag bij vreemden, maar we merken wel dat hij echt selectief geworden is. Hij lacht alleen naar mensen die hij goed kent en als hij opa/oma 2-3 weken niet meer heeft gezien dan bekijkt hij ze met een frons...

Hier tegenover staat dat inderdaad mama nu echt heel belangrijk is... en dat laat hij echt merken. Heerlijk!

Groetjes, Karin
Mama van Christian (20 weken)

Ja, echt de leeftijd dat ze bekend en onbekend gaan zien!
Renske doet het nu ook dat ze soms ineens van vreemden gaat huilen. Maar vaak is het maar even en is ze het ook weer snel vergeten.

groetjes Mieke
mama van Bryan (1,5jr) en Renske (4mnd)

Terug
Bovenaan