Eenkennig of hangerig? Hoe lang duurt dit?

A

Anoniem

Guest
Hi dames,

Het is natuurlijk elke keer heerlijk als ons mannetje (pas 1 jaar geworden)  helemaal in je nek kruipt, omdat hij  bij je wil zijn, maar er komt op deze manier zo weinig van koken, opruimen, koffie drinken of iets anders voor jezelf doen.

We zetten hem op een bepaald moment wel in de box. Daar wil hij de ene keer wel na protest in spelen en de andere keer niet. Als we hem aan iemand anders willen geven kruipt hij ook helemaal in je nek en laat hiermee duidelijk merken niet te willen. Geven jullie hem dan toch "gezellig" aan bezoek of niet?

Weet er iemand hoe lang het duurt en is dit wel eenkennigheid of iets anders?

Ook vraag ik me af wat ik het beste kan doen, want we zijn nogal geneigd om in te gaan op zijn wil om bij ons te blijven, ervanuitgaande dat het maar een fase is. Maar ik wil het uiteraard niet simuleren.

Wat kan ik nou beter wel en wat nou beter niet doen?

Gr. Charlotte

Hoi Charlotte

Tja, zo af en toe zou je vast willen dat je een heel extravert kind had, geeft wel wat meer ruimte voor jezelf, toch? Maar ja, elk kindje is anders en jou mannetje heeft nu blijkbaar veel behoefte aan jullie (jou en je man, of alleen aan jou?). Het is natuurlijk ook de fase van het hechten waar ze in zitten, maar het kan ook het karakter van je kind zijn.

Ons  mannetje is dan inmiddels wel al 3,5 maar hij kijkt nog steeds eerst de kat uit de boom, is een beetje verlegen en ontdekt een nieuwe omgeving nog steeds het liefst vanuit de veilige omgeving van mama (en inmiddels ook papa, maar dat was toen hij 1 was ook nog lastig zo af en toe). Zo is hij nu eenmaal en forceren heeft geen zin. Dus als hij niet op schoot wil (ook al zijn het bekenden) bij het bezoek, zou ik 'm niet dwingen. Als je die kindjes lekker laat, komen ze vanzelf wel los. Iedereen op zijn eigen tempo. En misschien is het een fase, maar kijk gewoon naar waar je kindje zich het fijnst bijvoelt.

Onze dochter van net 1 is veel extraverter van karakter, vertoont ook wat eenkennigheid, maar lang niet zo als haar broertje op die leeftijd.

Groetjes, Susan mv Gijs en Sophie

Het is denk ik een fase, maar hoe lang het duurt??

Ik merk wel dat als ik Julian (11mnd+) op gezette tijden in de box doe hij dit makkelijker accepteert. Hij weet dan wat er komt en het is dan geen straf ofzo.
Hij gaat spelen in de box:
- na het ontbijt
- na zijn fruithapje (na de lunch op bed)
- uit bed met een beker sap en een koekje of soepstengel
- na het avondeten

Meestal is het niet langer dan een half uurtje, maar toch lekker om even de handen vrij te hebben.

Ik zeg nu voor het eerst dat Lukas in een sprongetje zit. Idd eenkenning. Alleen maar bij mij willen zijn en heel hangerig en huilerig. Nou komen er ook weer tandjes aan maar toch. Ik ken mij jochie zo helemaal niet. Maar het zal wel een fase zijn, die ook weer over gaat.

Terug
Bovenaan