eenkennig/verlatingsangst

Hallo,
Ik heb een dochtertje van bijna 17 maanden die ontzettend eenkennig is, bij onbekende mensen en bij mensen die ze niet vaak ziet draait ze haar hoofdje weg en moet er niets van weten, ze gaat gewoon krijsen als ze haar nog maar aanraken. ook bij familie die ze niet vaak ziet doet ze dit en bij invalkrachten op het kdv. Ze hangt ook heel erg aan mij, en roept dan ook vaker mama... soms is haar vader ook niet goed genoeg!! Ik vind dit erg vermoeiend en weet niet wat ik hier aan kan doen en of het bij meer kids zo is en hoe lang duurt het nog???

Groetjes
 
Hoi,

Dit verschilt heel erg per kind, de ene heeft er meer last van de ander, ligt ook aan het karakter van je kindje, maar ik zou haar er wel in tegemoet komen, tenminste als het over minder bekende personen gaat, hier is soms ook een voorkeur voor papa of mama maar daar gaan wij niet altijd in mee, ze moeten ook leren dat ze niet altijd hun zin krijgen wat dat betreft, soms wil mama of juist papa ook even rust en dan moeten ze het doen met degene die dan voor hun klaarstaat!
Het kan idd een vermoeiende periode zijn, ik heb nu de middelste van 4 die heel erg aan mijn been hangt en niks van vreemde moet hebben, nou ja gelukkig gaan ook die fases weer voorbij!
Maar voor vreemde ben ik altijd heel duidelijk willen ze niet dan hoeven ze niet, zeker geen aanraking of kus als ze dat niet willen!

Succes Gr MJ
 
Hey,
bedankt voor je reactie!! En idd bij vreemde hoeft ze zeker geen aanraking of id. t gaat meer om familie enzo. Maar ieder geval blij te horen dat ze niet de enige is, maar vermoeiend is het zeker zal voor jou ook zijn zeker als je nog meer kids hebt rondlopen..
jij ook succes!
 
Terug
Bovenaan