eenkennig/verlatingsangst

Hey,
Zijn jullie kids ook zo eenkennig?
Julia is het sinds kort echt erg. Ze wil niet meer bij andere mensen ok schoot die ze niet goed kent.
Ook heeft ze soms 'verlatingsangst". Als ik of mijn man uit het zich zijn gaat ze meteen huilen. Gelukkig kan ze heel snel tijgeren, dus komt zo gewoon achter ons aan. Dan is ze ook weer tevreden. Meestal gaat ze dan bij ons in de buurt spelen. Maar soms klemt ze zich helemaal vast aan onze benen en pobeert zich via ons broekpijp omhoog te trekken.

Gelukkig heeft ze ook periodes dat ze goed allen kan spelen in de box. En vindt ze het heerlijk om door het hele huis te kruipen.

Ik probeer me er ook maar bij neer te leggen dat ze nu wat meer aandacht nodig heeft. Ze houdt normaal niet zo van knuffelen, maar wil dat nu wel meer. Ach dat is ook best gezellig!

Hoe gaan jullie om met dit soort dingen?

Liefs Maartje

...Ehm, Warren is de grootste Labrador puppy ter wereld, hij flirt, lacht en sjanst met alles en iedereen...

Misschien komt het nog? ;-)

Maar hij is wel alleen met ons knuffelig, hij tollereert het wel als anderen met 'm rondsjouwen maar echt een knuffel (met, als we boffen een lekkere natte kledder zoen) 'geeft' hij alleen aan mij en mijn man.

Hij wordt ook wel ineens vaker wakker 's nachts en is dan soms ook echt heel verdrietig.
Met weglopen bij hem gaat het ook nog goed.

X
Evje

Hey,

Floor lacht naar iedereen.
Maar ze gaat wel ineens heel hard huilen als we haar op bed leggen. Maar dat is echt 1 minuut ofzo, en dan gaat ze gewoon slapen.

Liefs,

T

Hey Mamaaartje,

Hier heel herkenbaar. Ik vind dat wel moeilijk, maar er is denk niks aan te doen. Zolang iemand hem vast houdt en ik niet in de buurt ben hangt hij the boy uit. Maar als ik in beeld kom wilt hij niks anders dan bij mij!
Succes ermee.

Groetjes

Hier nog een sociaal lachebekkie.... nog geen eenkennigheid gezien... misschien komt dat nog..

En ja, die fase hoort er nou eenmaal ook bij veel kindjes bij he...

succes

Ja als wij in de buurt zijn dan lacht Julia ook naar iedereen en dan verwacht iedereen dat ze heel gezellig is. Totdat ze bij iemand anders dan mij of mijn man op schoot zit....dan is het huilen.

Bij de oppas trouwens geen problemen hoor, daar vindt Julia het leuk! Ben ik wel blij om, want anders zou werken wel zwaar zijn als je weet dat je kind ongelukkig is.

Ach het is maar een fase. En deze week lijkt het al weer beter te gaan. Kan ook bij het sprongetje horen ofzo

Julia is (nog) niet eenkennig, is een heel sociaal meisje dat naar iedereen lacht. Ze weet ook donders goed wanneer ze de aandacht heeft, guitge blik dan en heel veel gekke dingen doen! Tja, maar ze is wel een discriminerend meisje :))))) Mijn schoonmoeder is voorde 2de x getrouwd met een Antilliaanse man, donkere huid dus. Julia ziet nu het verschil en huilt dikke krokodillentranen als ze pake (opa) ziet, ze ziet dus het verschil tussen wit en zwart.....pake vindt het niet erg en zegt juist dat dit een heel goed teken is. Dat wilde ik ff delen!

Groetjes

Terug
Bovenaan