eenkennig

hoii ik heb een dochtertje van inmiddels 6 maand die vanaf de geboorte zeer eenkennig is ze hangt erg aan haar mama zodra ik maar de deur uit ben zet ze het op het huilen echt ontroostbaar ook als ik haar even wegleg is het mis het gaat inmiddels al wel beter maar heb wel mijn werk ervoor opgezegd omdat ze niet te troosten was!wie herkent dit en wil mij hierover advies geven?alvast bedankt!
 
ja, ik herken het wel.... van mijn zus. Mijn neefje had dit ook heel erg, en ik kan maar 1 tip geven doorzetten! mijn neefje is nu 13!!!! en slaapt nog steeds niet in zijn eigen bed, omdat zij het altijd zo zielig vondt en hem bij haar hield.
kost heeeel erg veel doorzettingvermogen maar je wilt toch ooit weer eens een minuutje voor jezelf nietwaar?
succes brenda
 
myn dochtertje van 6 maanden heeft het ook alleen bij mijn moeder haar oma dus niet en bij mijn zussen niet, nu ziet ze die ook elke dag maar andere kennissen opa en oma ziet ze toch ook regelmatig maar daar doet ze dus een kennig en bij sommige mensen gaat ze helemaal uit haar dak ook ik ben een keer terug gekomen uit mijn werk omdat ze ontroostbaar was, het consbureau zegt dat het niet erg is maar izelf ben ook wel ongerust het is al vanaf haar geboorte, ik zeg het er ook bij als vreemden naar haar toe komen of haar willen pakken ik laat het wel toe maar zodra ze gaat huilen pak ik er over en kan ze wel 15 minuten echt ontroostbaar zijn ik heb het om mij heen nog nooit gehoord dat het zo erg kan zijn, ik troost het met de gedachte dat het bij 1 jaar wel over zal zijn ik weet ook niet wat ik er aan moet doen groetjes isabella
 
bedankt voor jullie reacties en isabella dat jij dit nu ook heb !Ja erg vervelende situatie ik hoop inderdaad namate ze ouder worden dat het dan beter gaat jij ook succes!
groetjes marianne
 
Hier precies hetzelfde hoor! Ons dochtertje is nu 5 maanden en ook ontzettend eenkennig. Ik 'oefen' met haar sinds kort om haar wat meer vertrouwen in andere mensen te laten krijgen. Dit doe ik zo: Een vriendin gaat met haar op schoot zitten en ik loop steeds naar de keuken en blijf een tijdje weg. Als ze gaat huilen kom ik weer terug en dan gaat ze weer lachen. Dit blijven we dan een tijdje herhalen. Je merkt dat ze de periode van weg lopen en weer terug komen steeds langer kan worden, omdat ze niet gelijk meer gaat huilen. Ik denk dat het echt werkt om dit te oefenen met je kindje, zodat ze weet dat mama wel weer terug komt ookal ziet ze je even niet. Succes!!!
 
kinderen worden nu eenmaal eenkennig, niks raars. Het werk ervoor opgeven gaat wel erg ver, je moet inderdaad volhouden, het is een fase. Ik heb op een dagverblijf gewerkt en weet dat het echt over gaat. Ook in de 'ergste' gevallen om het zo maar te zeggen.
Mijn zoontje is nu 13 weken en is vaak ook alleen maar door mij stil te krijgen. Ik geef hem dan ook vaker uit handen, zodat hij ook aan andere mensen went.
Het komt goed vertrouw me, het is niet altijd makkelijk. Daar ben ik nu ook achter. Op een kdv zijn het niet je eigen kids, dat is wel even anders. Ik weet dus waar ik over praat.

Succes ermee.
 
hoi,

hier hetzelfde mijn dochter is nu bijna 6 mnd. ik zit nu op babyzwemmen.
Eerst vond ze het al eng als ik haar vast hield met haar gezicht de andere kant op, maar bij de tweede les vond ze het hartstikke leuk !
Andere mensen de fles geven helpt ook wel, maarja dat kan met borstvoeding weer niet.
Het is lastig ik weet het.
 
Terug
Bovenaan