eenkennig

Mijn zoontje is nu 10 maanden en is nu eenkennig aan het worden. Een tijdje geleden konden we hem zo in bed leggen en ging hij slapen. De laatste tijd moeten we er echt bij blijven tot hij slaapt, want anders gaat hij echt huilen. Normaal vond hij het ook heel leuk om naar de creche te gaan, maar zodra ik nu weg ga dan begint hij te huilen. We kunnen zelfs de kamer niet meer uit lopen om bijvoorbeeld een flesje te maken, want dan gaat hij ook huilen ook al blijf je tegen hem praten.

Wie heeft er tips voor mij.

al vast bedankt
 
Toevallig zag ik dit laatst ook bij de opvang gebeuren. De vader vertrok, het jongetje ging echt zielig huilen, papa was uit het zicht en het jongetje hield accuut op en ging spelen.
Misschien dus fijn om te weten dat het over is als jij weg bent. Vraag het even na of dat ook zo is bij jouw zoontje. Hij zal wel gaan leren dat als jij weg gaat, dat je ook weer terugkomt.
sterkte ermee!
 
Ja, het verhaal van Jo herken ik hoor.
Zo gauw onze mannen een van ons zien gaan ze zielig huilen, lopen we dan de kamer uit duurt dit nog twee minuten en dan wordt er vrolijk gespeeld.

Anoniem, kijk gewoon eens of het bij jullie ook zo is. Gewoon eens weggaan en echt een paar minuten afwachten.

Groetjes en succes.
 
Vaak begint inderdaad rond deze leeftijd de verlatingsangst en eenkennigheid. Op de creche is het meestal zo over maar dan neemt niet weg dat het voor een ouder (met name moeder) moeilijkis om dan weg te gaan.

Wat je thuis kan doen is veel kiekeboe spelen. Acheter een doekje of om het hoekje van de deur. Laat je stem regelmatig horen als je op de gang of in de keuken bent. Heb je een veilig huis laat hem dan af en toe achter je aan komen.

Groetjes joyce
 
heeft er iemand toevallig ook nog tips voor het slapen gaan. het cb adviseerde de 5 minuten methode, maar daar raakt hij alleen maar meer van over stuur.

al vast bedankt voor de tips en hoop nog wat tips te krijgen
 
Terug
Bovenaan