Eenkennig

Mijn dochter van ruim 4 maanden is sinds vorige week erg eenkennig. Bij oma of opa op schoot = huilen.
Als ze bij mij of mijn man op schoot zit is het goed en lacht ze ook naar anderen. Zo gauw iemand anders haar echt aankijkt is het mis.
Ben er een beetje verbaasd over want deze periode is toch met 7 tot 9 maanden of is dat weer zo'n standaard gemiddelde? Wat zijn jullie ervaringen?
 
Maureen heeft dat ook gehad, toen ze 4 a tot 4,5 maand was. Dat was wel zielig voor de mensen die haar graag wilden vasthouden. Ze kreeg echt verdriet ervan, met tranen. Nu is ze 5 maanden en is dat helemaal over.

Groetjes, Joan
 
Hallo, ik ken het!!!! Mijn dochter is nu 8 maandjes maar ook al maaaanden eenkennig! Je kunt er echt niks aan doen. Ik zou even aan je (schoon)ouders vragen hoe jij/je partner waren als baby! Mijn moeder was enorm eenkennig en ik als baby ook, dus tja.... Je moet het niet pushen hoor, wij hebben een paar x onze kleine meid achtergelaten bij oma maar dat ging goed mis; het was geen huilen meer, maar overstuur gillen! Je moet je kindje veiligheid en geborgenheid bieden... Gaat je kindje naar de creche???
Mijn tip; denk eerst aan je kindje! DAn zit ze maar een à ¡nder keertje bij opa en oma op schoot!
 
Heeel herkenbaar, mijn dochtertje had dat ook. Waarschijnlijk maken ze op dat moment een sprongetje en willen ze alleen bij mama of papa. Het gaat vanzelf over na een aantal weken. Ik dacht ook nee, he wat vroeg, maar nu is er niks aan de hand en ze is inmiddels 6,5 maand. Ben benieuwd of ze weer zo'n fase krijgt.
 
mijn zoontje had het ook met 4 maanden, vooral bij mensen die hij niet vaak zag of er heel anders uitzien. Duurde niet lang en nu lacht hij weer naar iedereen, is gewoon een fase denk ik. Het echte eenkennigheid komt nog.
 
Mijn dochter gaat niet naar de creche. Ik ben wat je noemt een 'toevallig thuisblijfmoeder' :) Toevallig omdat ik geen werk had toen ik zwanger werd en nu komt het goed uit dat ik thuis ben, want naast dat ze dus behoorlijk eenkennig is, wil ze ook echt niet uit de fles drinken. Ik geef borstvoeding en wil dat vanwege allerlei allergieen in de familie, zeker een half jaar volhouden.
Mijn schoonmoeder paste op mijn dochter en dat gaat nu echt even niet. Uren huile is het. Helaas kan ik dus zo niet naar mijn vrijwilligerswerk, dat is wel jammer.
Groetjes en bedankt voor jullie reacties, Janine mv Marilou
 
Hoi,

Ik wil niet al te optimistisch zijn hoor maar onze dochter heeft het al vanaf 4 maanden en nu ze 11 maanden is zet ze het nog regelmatig op een brullen als er iemand binnen komt (ook mijn beste vriending wat heel vervelend is want die komt vrij vaak) of als we zelf op visite gaan ergens, daarnaast houdt ze ook niet van op schoot zitten dus echt opshoot troosten is er voor ons ook niet bij. ik loop vaak even met haar door de kamer en na ongeveer 5 minuten is het goed en dan zijn alle mensen leuk! Gekke griet! Succes en ik hoop dat het bij jou kindje sneller over is.
Groetjes Miranda
 
Hoi,

Mijn zoontje is 4,5 maand en heeft sinds 2 weken ook van die buien... Huilen bij anderen op schoot, maar bij mama is het goed...
Het is (nog niet) de eenkennigheidsfase / scheidingsangstfase. Die komt rond de 8 maand vast nog wel... (helaas) maar ze kunnen bekenden nu al wel onderscheiden (in stem en gezicht) van onbekenden en dan kunnen ze het flink op een huilen zetten bij een 'vreemde'. het is soms wel vervelend maar troost je met de gedachte dat je kindje zich veilig bij jou voelt!
succes ermee!

groetjes, karlijn
 
Terug
Bovenaan