eenkennig?

Mijn dochter is 6 maanden en volgens mij 'opeens' eenkennig. Er was niets aan de hand en opeens huilt ze elke keer als ze bij opa zit, neefje zijn gezicht laat zien of oma om de hoek komt. Ik pak haar dan op want ze is gelijk helemaal over haar toeren en na 5 minuten word ze weer rustig.

Heet dit nou eenkennig zijn. En hoelang duurt dat ongeveer?
En kan ik dat afleren!?

 
ja hoor hoogstwaarschijnlijk is dit DE bekende eenkennigheidsfase.
Het kan best een aantal maanden duren en hoe vervelend je het misschien ook vindt het is alleen maar een goede ontwikkeling.
Het betekent dat je kindje zich aan jou gehecht heeft.
Afleren???? NEE dus, dat is er niet bij.
Het beste kun je er gewoon in mee gaan met je kindje.
Mijn zoontje (nu 14 maanden) heeft ook heel lang niets van andere willen hebben, wilde niet bij opa op schoot, niet eens bij papa als ik in de buurt was.
Ook ik vond dat best geregeld erg vervelend, maar het gaat echt over hoor.
Nu speelt ie lekker met papa en gaat gewoon bij opa op schoot zitten om een boekje te lezen.
Wat je zou kunnen proberen is om met haar samen naast iemand te zitten, of als ze bij iemand op schoot zit, dat jij er dan naast zit.
En als ze dan liever toch bij jou zit, accepteer dat dan gewoon.
Als ze begint te huilen als je even wegloopt, blijf dan praten, dan hoort ze je in ieder geval nog (werkt niet altijd hoor, mijn zoontje wilde gewoon bij me zijn)
Maar zeg niet dat ze niet moet huilen, ga juist mee in haar verdriet, dan voelt ze zich begrepen, hoe klein ze ook is.
Veel succes met deze fase, wij zijn hem gelukkig nu wel voorbij, groetjes Martine
 
Terug
Bovenaan